تولید ایران از پارس جنوبی به روزانه ٥٢٦ میلیون مترمکعب می رسد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که ظرفیت تولید پارس جنوبی امسال ١٠٠ میلیون مترمکعب افزایش می یابد، گفت: با راه اندازی پنج فاز پارس جنوبی در سال ٩٥، تولید ایران ازاین میدان مشترک به روزانه ٥٢٦ میلیون مترمکعب می رسد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل وب سایت رسمی نفت و گاز به یاردخرمشهر، علی اکبر شعبانپور امروز( شنبه، ٥ تیرماه) در حاشیه بارگیری سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی که هم اکنون در حال انجام است در جمع خبرنگاران گفت: امسال ٦ سکوی پارس جنوبی بارگیری و نصب می شود.

وی با بیان این که با افزایش تولید پارس جنوبی درآمدزایی فراوانی نصیب کشور خواهد شد، تصریح کرد: با وجود کاهش قیمت نفت بازهم شاهد درآمدزایی از این میدان مشترک هستیم.

شعبانپور با اشاره به این که از اواخر سال ٩٢ تا پایان امسال ٩ سکو از یاردخرمشهر بارگیری و راه اندازی می شود، خاطرنشان کرد: بارگیری و راه اندازی این میزان سکو نتیجه تلاش و توانمندی پیمانکاران ایرانی است.

بارگیری سکوی ٢٧٠٠ تنی فاز ٢١ پارس جنوبی دیروز (جمعه، ٤ تیرماه) در یاردخرمشهر آغاز شد و بر اساس پیش بینی ها امروز بارگیری آن برای انتقال به پارس جنوبی به پایان می رسد.

افزایش یک درصدی تولید ناخالص داخلی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان این که با راه اندازی فازهای پارس جنوبی، یک درصد به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه می شود، ادامه داد: در کنار این موارد، باید به دستاوردهای دیگر راه اندازی فازهای پارس جنوبی مانند ایجاد رونق اقتصادی در منطقه، اشتغالزایی و بکارگیری متخصصان ایرانی، تقویت پیمانکاران داخلی، ایجاد امنیت اجتماعی و توسعه سایر بخشهای اقتصادی اشاره کرد.

وی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته از سوی شرکت تاسیسات دریایی در بخش فراساحل پارس جنوبی، گفت: از اواخر سال ٩٢ که عرشه A١٢ در یارد خرمشهر بارگیری شد تا پایان امسال، تعداد سکوهای بارگیری و نصب شده به ١٠ سکو می رسد که این امر حاکی از توانمندی پیمانکاران ایرانی در بخش فراساحل است.

بارگیری سکوی فاز ٢٠، ٢ ماه آینده

شعبانپور ظرفیت سکوی فاز ٢١ را که هم اکنون در حال بارگیری از یارد خرمشهر است، یک میلیارد فوت مکعب عنوان کرد و افزود: عملیات بارگیری سکوی فاز ٢٠ نیز ٢ ماه دیگر اجرایی می شود.

وی به بارگیری سکوی A١٩ که هفته گذشته از یارد خرمشهر انجام شد، اشاره کرد و افزود: هم اکنون مهاربندی این سکو در حال انجام است و به زودی به پایان می رسد؛ ضمن این که سکوی B١٩ که سکوی اقماری است نیز طی سه ماه آینده بارگیری می شود.

این مقام مسئول، ظرفیت این سکوی اقماری را ٥٠٠ میلیون فوت مکعب اعلام کرد و ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، امسال ٦ سکو در پارس جنوبی را اه ندازی می شود که چهار سکو از یارد خرمشهر و ٢ سکو از یارد بندرعباس بارگیری و راه اندازی خواهد شد.

607/602

کد خبر: 656345

وب گردی

وب گردی