رییس اتحادیه طلا: انگلیس طلا را گران کرد

رییس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش نجومی قیمت طلا باعث تغییرات زیادی در بازار طلا و سکه شد.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت قیمت طلا بعد از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: روز گذشته قیمت طلا با رشد بسیار زیادی همراه بود و به نوعی می توان گفت شوک بزرگی را به بازار جهانی وارد کرد.

وی در ادامه خاطر نشان بیان کرد: شوک ایجاد شده در بازار جهانی منجر به افزایش 8 در صدی قیمت طلا ذر بازار شد.

کشتی آرای گفت: با توجه به نوساناتی که ایجاد شد دوباره قیمت طلا کاهش پیدا کرد و در حال حاضر قیمت هر انس طلا 1315 دلار است و همین رشد قیمت جهانی و شوکی که به بازار جهانی وارد شد منجر به افزایش قیمت سکه و طلا در بازار داخل کشور شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره قیمت طلا در بازار داخل کشور گفت: هر گرم طلای 18 عیار با 3000 تومان افزایش روبرو شد و در حال حاضر هر گرم طلا 107 هزار و 400 تومان است و همچنین قیمت سکه با 30000 تومان افزایش همراه بود و قیمت کنونی آن 1 میلیون و 55 هزار تومان در بازار است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز شنبه و یکشنبه بازارهای جهانی تعطیل است قیمت طلا تا روز 2شنبه ثابت خواهد ماند و از آن روز به بعد تغییراتی در قیمت طلا ایجاد خواهد شد که این تغییرات غیر قابل پیش بینی است.

کشتی آرای درباره تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار طلا و سکه گفت: تاکنون کاهش نرخ سود بانکی هیچ تاثیری را در بازار ایجاد نکرده و لازم به ذکر است که بازار طلا متاثر از بازار جهانی است.

401/601

کد خبر: 656356

وب گردی

وب گردی