رحمانی فضلی:سهامداران پدیده شاندیز نگران سرمایه خود نباشند

وزیر کشور با اعلام برداشته شدن ممنوعیت تبلیغ از شرکت پدیده شاندیز، به سهامداران آن اطمینان داد که مجموعه دارایی های شرکت پدیده به اندازه ای است که نباید نگران منابعشان باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه در حاشیه هشتاد ویکمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران درباره موضوع پدیده افزود: موضوع پدیده موضوعی نیست که مستقیم به وزارت کشور مرتبط باشد ولی با توجه به حوادث و نارضایتی هایی که در این حوزه ایجاد شده بود، دولت مسئولیت کار را برای ساماندهی به وزارت کشور محول کرد.
وی ادامه داد: وزارت کشور این پروژه را با حضور همه دستگاه های مربوط پیگیری کرد و با تشکیل کمیته های فرعی مشخص شد که این پروژه از اول تخلفات بسیار زیادی در حوزه های جواز، تملک و طرح جامع تفصیلی آن منطقه ، حقوقی و حتی ساختاری داشته است.

وزیرکشور اضافه کرد: پدیده شاندیز، شرکت سهامی خاص بوده است و نباید سهام می فروخت ولی این کار را کرد و متاسفانه در دولت قبل هم نسبت به این پروژه هیچ دقتی انجام نشده بود و حتی دستگاه هایی همچون مسکن و شهرسازی در این زمینه شکایت کرده بودند که رسیدگی نشده بود.

رحمانی فضلی افزود: اما چون تعداد افراد سهامدار این پروژه زیاد بود ما تصمیم گرفتیم که این موضوع را رفع اشکال کنیم و مصوبه خاصی را تصویب کردیم و در دبیرخانه شورای امنیت هم مطرح شد و قوه قضاییه، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی و دستگاه های مرتبط نیز همکاری داشتند.

وی یادآور شد: هیات مدیره جدیدی تشکیل شده است که این هیات مدیره متناسب با تصمیم هایی که اتخاذ شده کار را به پیش ببرد.

وزیرکشور گفت: مسئولیت وزارت کشور درخصوص پدیده شاندیز، رسیدگی به اصل پروژه و تخلفات آن بوده است که این موضوع از نظر ما تمام شده است و هیات مدیره باید وظایف خود را انجام دهد و حتی اجازه تبلیغ به این پروژه هم که قبلا ممنوع شده بود، داده شده است.

رحمانی فضلی افزود: امیدواریم هیات مدیره تلاش خوبی را که تا به حال انجام داده اند، ادامه دهند و پروژه را عملیاتی کنند.
وی تاکید کرد: اما آنچه که برای مردم یعنی سهامداران مهم است نگرانی از سهام است که مبادا از بین برود. من اینجا اعلام می کنم مجموعه دارایی های شرکت پدیده به اندازه ای است که سهامداران نباید نگران منابعشان باشند.

وزیر کشور افزود: آنچه که الان امکان پرداخت سهامداران را محدود کرده، برآورد قیمت نهایی و نحوه واگذاری است که از اختیارات هیات مدیره است و انجام خواهند داد.

شرکت پدیده شاندیز که در سال 1383 فعالیت خود را در استان خراسان رضوی آغاز کرده بود با مجموعه‌ای از اتهامات و انتقادات پیرامون سهام خود، پیش فروش غیر قانونی املاک و تبلیغات دروغ در رسانه‌ها روبرو شده و شورای عالی معماری و شهرسازی در مصوبه‌ای به تخلفات آن در تضییع حقوق بیت المال و تخلفات ارضی ده‌ها هکتاری در مشهد رسیدگی کرده و با توقف ساخت مجموعه شاندیز در این شهرستان در حاشیه در نزدیکی شهر مشهد فعالیت این شرکت از سال 1393 متوقف شد.

203/201

کد خبر: 656425

وب گردی

وب گردی