دومین محصول گلخانه هوشمند واحد دهاقان

دومین محصول گلخانه هوشمند واحد دهاقان راهی بازار مصرف شد.

به گزارش ایسکانیوز، 5تن فلفل دلمه تولید شده که محصول فاز دوم گلخانه هوشمند این واحد دانشگاهی است، راهی بازار مصرف شد. فلفل تولیدی واحد دهاقان تمامی معیارها و مشخصات لازم برای صادرات را داراست که این امر نتیجه تجربه موفق واحد در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای است.

فلفل، گیاه بومی مکزیک و امریکای مرکزی است که معمولا به صورت نارس برداشت می‌شود و در مرحله رسیدگی به رنگ قرمز و نارنجی در‌می‌آید. تولید این محصول به صورت پرورش نشأ صورت می‌گیرد که حدود شش تا هشت هفته نشأ در خزانه می‌ماند و سپس کشت و پس از رسیدن محصول، برداشت آن به‌صورت هفتگی انجام می‌شود.

در ساخت این گلخانه از آخرین فناوری های روز استفاده شده است و سامانه هوشمند آن مجهز به سیستم اینترنتی است که قابلیت نظارت و کنترل را از سراسر جهان میسر می سازد.

گفتنی است این گلخانه دارای بخاری با قابلیت روشن و خاموش شدن اتوماتیک طبق دمای محیط از طریق سنسور، دریچه های کنترل جانبی و سقفی با قابلیت نمایش موقعیت دریچه ها بر روی نرم افزار، تقسیم فن های سالن به دو گروه و تعیین دمای مطلوب مجزا برای کارکرد هر گروه، ایستگاه آبیاری، ایستگاه های مه پاش، پرده روشنایی، ایستگاه فنی چرخش با قابلیت یکنواخت نگه داشتن دمای سالن، استفاده از سنسورهای الکترونیکی دقیق به جای سنسورهای مکانیکی که باعث کاهش مصرف برق و سوخت های فسیلی و جلوگیری از تنش های رطوبتی و دمایی می شود.

20101

کد خبر: 656505

وب گردی

وب گردی