رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی از شناسایی و دستگیری عامل هک تلگرام و دسترسی غیر مجاز به حریم خصوصی فردی در شهرستان اسفراین خبر داد.

سرهنگ علی اعتمادی گفت: خانمی اهل و ساکن شهرستان اسفراین با در دست داشتن شکواییه ای به این پلیس مراجعه و اذعان داشته اخیرا فرد یا افرادی با دسترسی و ورود غیر مجاز به حریم داده های خصوصی ام، تلگرام بنده را هک کرده اند لذا تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.
وی با بیان اینکه با دستور قضائی مراتب در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت، افزود: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی در فضای مجازی نهایتا هویت واقعی متهم و فردی که با تصرف شماره همراه ایرانسل و ارسال کد تلگرام به تلفن همراه شاکیه و اخذ پیامک بازخورد به بهانه دریافت شارژ رایگان اقدام به هک اکانت تلگرامی شاکیه و دسترسی و ورود غیر مجاز به حریم داده های خصوصی وی کرده بود، شناسایی شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه متهم شناسایی شده اهل و ساکن شهرستان اسفراین بوده، بیان داشت: متهم پس از حضور در پلیس فتا و ارائه مستندات پلیس و تفهیم اتهام لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی خود را پذیرفت.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: متهم در اظهارات خود اذعان داشته شماره ناشناسی بر روی گوشی بنده موجود بوده لیکن از روی کنجکاوی اقدام به ارسال کد تلگرام و سپس هک تلگرام شاکیه نمودم و در حد کنجکاوی نیز تصاویر پروفایل وی را مشاهده ولی هیچ کدام از آنها را ذخیره نکردم و اینک از کرده خود پشیمانم.
سرهنگ اعتمادی افزود: برابر استعلام به عمل آمده شماره خط ایرانسل متهم متعلق به خانمی ساکن شهرستان آشخانه بوده که به علت نامعلومی و بنا به اعلام متهم وی سیم کارت را پیدا کرده و مورد استفاده غیر مجاز نموده است.
گفتنی است متهم به همراه پرونده متشکله تحویل شعبه 2 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد شد.

کد خبر: 656539

وب گردی

وب گردی