لبخند زهرا کوچولو به زندگی/درمان کودک سرطانی با تلاش های پزشک نیکوکار و فرمانده انتظامی آبادان

دختر 12 ساله آبادانی که با همت و کمک مالی مجموعه نیروی انتظامی این شهرستان وباحمایت پزشک ایرانی مقیم امریکا برای درمان سرطان دریکی ازبیمارستان‌های پایتخت زیر تیغ جراحی رفته بود پس ازجراحی نفسگیرچندساعته به سلامت از اتاق عمل خارج شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه ایران، دکتر یزدانمهر که پزشک ارشد تیم جراحی است با اینکه برای برگزاری یک همایش تخصصی از امریکا به ایران آمده گفت: پس از شنیدن وضعیت این کودک ومشکلات فراوان خود وخانواده‌اش، به همراه پروفسور پیرنیا و دکتر ایل بیگی که از پزشکان صاحب نام هستند تصمیم گرفتیم به طورمشترک تومور سرطانی را از بدن دخترک خارج کنیم.
دکتر یزدانمهر که از دریافت دستمزد چندین میلیونی‌اش برای انجام این جراحی سخت ونفسگیر چشم پوشی کرده و با نیتی خداپسندانه برای نجات زهرا به اتاق عمل رفت گفت: «این دختر نوجوان دو ماه قبل به بیمارستان مراجعه کرد و در آزمایش‌ها مشخص شد او به سرطان روده یا همان بیماری چسبندگی روده مبتلا است. با توجه به سرعت پیشرفت بیماری، به خانواده‌اش تأکید شد که هرچه زودتر باید جراحی شود. اما خیلی زود متوجه شدیم این خانواده وضعیت مالی خوبی ندارد.ضمن اینکه پدردخترکوچولو که مأمورنیروی انتظامی بوده چند سال قبل فوت کرده بود.به همین خاطرخانواده‌اش اعلام کردند به خاطرناتوانی درپرداخت هزینه‌های سنگین درمان، از عمل منصرف شده‌اند.»
پزشک متخصص افزود: باتوجه به شرایط وخیم دخترک بیمار، پذیرفتم بدون دریافت هیچ هزینه‌ای زهرا را عمل کنم. حتی پس ازگفت‌و‌گو بامسئولان بیمارستان، برایشان تخفیف قابل توجهی هم درنظرگرفته شد.البته نیروی انتظامی شهرستان آبادان که حامی اصلی این اتفاق خوب بود باقیمانده هزینه‌ها را پرداخت کرد و زهرا بستری شد.»
دکتر یزدانمهر درباره وضعیت بیماری دخترک گفت: «می توانم بگویم زهرا یک قهرمان است که با وجود بیماری سختی که داشته بخوبی مقاومت کرده است. قرار بود این عمل ابتدا صبح شنبه در بیمارستان خصوصی انجام شود. اما برنامه تغییر کرد و با انتقال بیمار به یک کلینیک مجهز، ساعت 9صبح جمعه جراحی را آغاز کردیم. با توجه به حساسیت عمل جراحی، پزشکان بزرگ ومطرحی همچون پروفسورپیرنیا و دکتر ایل بیگی نیز تیم را یاری کردند و خدا را شکر عمل موفقیت‌آمیز بود. در این جراحی بخش آسیب دیده روده به طورکامل برداشته شد. در حال حاضر وضعیت عمومی زهرا بسیار خوب یا بهتر است بگویم عالی است. این دختر 12 ساله تا 10 روز آینده در بخش مراقبت های ویژه کلینیک تحت نظر پزشکان خواهد بود وان شاء الله بعد ازآن مرخص خواهد شد.»
این پزشک نوعدوست در پایان صحبت‌هایش ضمن تشکر از اقدام پلیس شهرستان آبادان در کمک به این دختر سرطانی گفت: «پلیس آبادان باکمک انساندوستانه به زهرا جان تازه‌ای به این خانواده بخشیده است. امیدوارم سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز این اقدامات را ببینند و ما هر روز شاهد این اتفاقات شیرین درکشور باشیم.»
اشک‌های شوق مادر زهرا
مادر زهرا که از 5 سال پیش و پس از مرگ همسرش، به تنهایی سه دخترش را با سختی‌های فراوان بزرگ کرده است، درحالی که با شنیدن خبرهای خوش پزشکان دخترش، اشک می‌ریخت در گوشه راهروی کلینیک به دیوار تکیه داده بود. او وقتی خبرنگار ایران را دید ضمن قدردانی از پیگیری‌هایش و با صدایی که حالا نگرانی و شادی در آن هر دو حس می‌شد، گفت: «خداراشاکرم که باهمت مسئولان نیروی انتظامی آبادان وهمکاری پزشکان فرزندم به سلامت عمل شد. من به قدری خوشحالم که نمی‌توانم مانع سرازیر شدن اشک هایم شوم. زمانی که به ما گفتند این عمل چقدرهزینه دارد هیچوقت فکر نمی‌کردم راهی برای نجات زهرا باشد. تااینکه نیروی انتظامی ونیکوکاری که دوست ندارد اسمی از او ببرم به ما کمک کردند. راستش از زمانی که رسانه‌ها ازجمله روزنامه ایران پیگیر مشکلات ما شدند، اتفاقات خوبی برای من وخانواده‌ام افتاد. من بجز زهرا دو دختر بزرگ دارم که در خانه‌ای اجاره‌ای در آبادان زندگی می‌کنیم. با پیگیری‌هایی که انجام شد قرار است ناجا خانه‌ای به ما بدهد و دوخواهر زهرا نیز در پلیس آبادان مشغول کارشوند. در این فرصت می‌خواهم از همه آنهایی که مقدمات عمل دخترم را فراهم کردند بویژه تیم پزشکی و همچنین سرهنگ سیدمحسن تقی‌زاده -فرمانده انتظامی شهرستان- و مجموعه پلیس این شهرستان تشکر کنم که با بزرگواری هایشان باعث شدند روح همسرم شاد شود و فرزندم نیز سلامتش را دوباره به دست آورد.ضمن اینکه ازمردم خوب کشورم می‌خواهم دراین شب های عزیزقدربرای نجات همه بیماران ودخترکوچولویم دعاکنند.»

20106

کد خبر: 656550

وب گردی

وب گردی