جو بایدن: به تصمیم رفیق دیرینه مان احترام میگذاریم

معاون رئیس جمهور آمریکا روابط این کشور با انگلیس را روابطی کاملا ضروری توصیف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، جو بایدن در اظهاراتی در دوبلین پایتخت ایرلند جنوبی گفت:البته که اکثریت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، آمریکا به عنوان دوست دیرینه انگلیس به تصمیم آنها احترام می گذارد نه اینکه بگوید که ترجیح می داد چه نتیجه ای بدست آید!

آسوشیتدپرس نوشت، ما موضع آنها را محترم می شماریم. روابط ما با انگلیس و همپیمانان ما در اروپا ، روابطی است که برای اقتصاد آمریکا و امنیت ملی این کشور بسیار ضروری است.
وی افزود: درحالیکه رهبران و سران در لندن و بروکسل تصمیم می گیرند که این روابط جدید چگونه باشد ، ما همچنان با شرکای خود همکاری خواهیم کرد تا در مسیری جدید جهت گیری کنیم و همچنان ثبات ، امنیت و آبادانی را در سراسر دنیا ترویج کنیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت زمان آن فرا رسیده است که تاریخ جدیدی درباره ایرلند شمالی نوشته شود.
جو بایدن گفت: من می گویم که زمان آن فرا رسیده که ما با یک تاریخ جدید از خواب بیدار شویم و یک تاریخ جدید را بنویسیم.ما نمی توانیم در خواب پیشرفت های گذشته بمانیم و خوش باشیم. ما باید این موضوع را تضمین کنیم که کودکان ایرلند شمالی چه کاتولیک و چه پروتستان در کنار هم شروع به رشد کنند،باهم زندگی کنند،بیاموزند و هرگز چیزی درباره کابوس ها ندانند.بنابراین رهبران باید خطرات صلح را در نظر داشته باشند.

وی افزود پیام من امشب این است که ما ایمان خود را از دست نداده ایم.ما پیشرفت هایی داشته ایم.آنها پیشرفت هایی داشته اند .باید راه بیشتری طی شود.اما اگر من این سخنرانی را پانزده سال پیش انجام می دادم شما به من می گفتید که این کار غیرممکن است .شما می گفتید که محال است که ما امروز به جایی برسیم که امروز هستیم.

302302

کد خبر: 656561

وب گردی

وب گردی