ویدئویی از مصاحبه استفن کینگ و نویسنده «بازی تاج و تخت» درباره حمل اسلحه منتشر شد

«جورج آر.آر. مارتین» و «استفن کینگ» درباره استفاده بدون کنترل سلاح در آمریکا گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گاردین، «جورج آر. آر مارتین» که به عنوان نویسنده رمان‌های «بازی تاج و تخت» شناخته می‌شود، ویدیویی را از مصاحبه خود با «استفن کینگ» رمان‌نویس مشهور آمریکایی درباره حمل اسلحه و قوانین کنترل سلاح در آمریکا منتشر کرده است.

این گفت‌وگو در پی موجی که این روزها در آمریکا حول محور کنترل حمل سلاح شکل گرفته، انجام شده است.

در این مصاحبه «کینگ» گفت: اگر مردی که در حمله تروریستی اورلاندو ۴۹ نفر را کشت، با یک چاقو به آن باشگاه رفته بود، ‌قبل از کشتن چهار نفر دستگیر شده بود. تا وقتی که هر کسی، با یک دوچرخه به جاده می‌زند و می‌تواند به راحتی از یک مغازه، ماشین کشتاری مثل AR-۱۵ یا چنین چیزی بخرد، ‌این شرایط ادامه پیدا خواهد کرد. این واقعا بستگی به خود ما دارد.

«مارتین» کتاب «پایان کشیک» ‌کینگ را بهانه این گفت‌وگو قرار داده است. کتاب جدید «کینگ» داستان «بردی هاتسفیلد» یک قاتل زنجیره‌ای را روایت می‌کند. «بردی» با ماشین مرسدس بنز خود به صف افرادی که قصد ورود به نمایشگاه اشتغال‌زایی داشتند، ‌حمله‌ور می‌شود. «کینگ» در ادامه گفت:‌ بسیاری از این افراد، آدم‌های گمنامی هستند که با یک حرکت تروریستی جمعی می‌خواهند به ستاره تبدیل شوند. مسلما غم‌انگیز است که یادآور شویم قاتل‌ها مدت‌ها پیش از قربانیان خود به فراموشی سپرده شده‌اند و این یکی از مسائلی است که این عمل را به اقدامی در جهت جاودانگی‌طلبی شخصی تبدیل می‌کند.

نویسنده «درخشش» در ادامه با اشاره به کشته شدن ۴۹ نفر در جریان حمله ۱۲ ژوئن «عمر متین» به باشگاهی در اورلاندو افزود:‌ این فرد که به این همه آدم در اورلاندو شلیک می‌کند، احتمالا با داعش همکاری می‌کرده. اما پیش از این جریان، آدمی مملو از خشم بوده و با همسرش بدرفتاری داشته است.

«کینگ» از جمله چهره‌های مشهوری است که با کنترل حمل سلاح موافق است و در مقاله «اسلحه» سال ۲۰۱۳ خود خواستار ممنوعیت استفاده از سلاح‌های اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک شد. در آن سال، ۲۰ کودک و شش بزرگسال در جریان یک حمله مسلحانه به مدرسه‌ای ابتدایی جان خود را از دست دادند.

این نویسنده در گفت‌وگوی اخیر خود با «مارتین» ‌اظهار کرد: اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک‌ها سلاح‌های کشتار جمعی هستند. وقتی دیوانه‌ها می‌خواهند با غیر مسلح‌ها و افرادی که آمادگی ندارند، ‌بجنگند، از این سلاح‌ها استفاده می‌کنند.

سال گذشته پس از کشته شدن ۹ سیاهپوست در کلیسای «چارلستون» کارولینای جنوبی «کینگ» ‌درخواست خود را تکرار کرد و در توییتر خود نوشت: تا زمانی که اسلحه‌داران مسئول از قانون متعهدانه کنترل سلاح حمایت نکنند، خون بی‌گناهان ریخته می‌شود. چند بار دیگر باید شاهد چنین اتفاقاتی باشیم؟

«مارتین» و «کینگ» سپس درباره نیروی شر در آثارشان صحبت کردند و «مارتین» اذعان کرد که در رمان‌هایش، شر نیرویی بیرونی است اما در آثار «کینگ»، ‌افراد شرور واقعی از میان خود مردم هستند. او روش اول را مفهومی تسلی‌بخش دانست، چرا که از افراد سلب مسئولیت می‌کند.

نویسنده مجموعه رمان‌های «ترانه یخ و آتش» که دستمایه ساخت سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» ‌شده، در خلال صحبت‌هایشان گفت: من همیشه جذب شخصیت‌های خاکستری می‌شوم. فکر نمی‌کنم جنگ بین خیر و شر موضوع خوبی برای داستان‌نویسی باشد؛ اما این نبرد همیشه در قلب انسان‌ها وجود دارد. همه ما تا حدی خوب و تا حدی شر هستیم.

او که در حال حاضر روی ششمین جلد رمان‌های «ترانه یخ و آتش» کار می‌کند، ‌در ادامه از «کینگ» پرسید: تو چطور این‌قدر سریع این کتاب‌ها را می‌نویسی؟ من فکر می‌کنم شش ماه گذشته دوران واقعا خوبی برایم بوده، سه فصل در این مدت نوشتم و تو در همین زمان سه کتاب نوشته‌ای. وقتی آدم می‌نشیند و نوشتن را شروع می‌کند، ‌یک روز هم استراحت ندارد. یک جمله می‌نویسی، ‌از آن بدت می‌آید، ‌ایمیلیت را چک می‌کنی و به این فکر می‌کنی آیا اصلا استعداد نوشتن داری و شاید بهتر بود لوله‌کش می‌شدی.

«کینگ» در پاسخ به این سوال گفت:‌ من سه یا چهار ساعت در روز کار می‌کنم و هدفم نوشتن شش صفحه تر و تمیز است. بنابراین اگر کل کتاب مثلا ۳۶۰ صفحه باشد، نوشتنش دو ماه طول می‌کشد.

او سپس با «مارتین» درباره فشاری که مردم برای نگارش اثر جدید به نویسنده‌ها می‌آورند، ابراز همدردی کرد و افزود:‌ مردم سر تو داد می‌کشند و می‌گویند ما همین الان کتاب بعدی را می‌خواهیم. آن‌ها عین بچه‌ها هستند.

«استفن کینگ» خالق بیش از ‌۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. وی نویسندگی را در سن هفت‌ سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه‌ حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار «ریچارد باچمن» و «جان سوئیتن» تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های «کینگ» چنان با استقبال گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد و دیری نپایید که به سینما نیز راه یافت.

کارگردانان مطرح با اقتباس از رمان‌های او فیلم‌های بسیاری ساخته‌اند؛ فهرست برخی از این فیلم‌ها که با بازی درخشان بازیگران نام‌دار بر پرده رفته از این قرار است: «مسیر سبز»، «رهایی از شائوشنگ» و «مه» به کارگردانی «فرانک دارابونت»، «میزری» به کارگردانی «راب راینر» و «۱۴۰۸» به کارگردانی «مایکل هاف استروم».

منبع ایسنا

508502

کد خبر: 656580

وب گردی

وب گردی