بی‌خانمانی صدها نفر در اثر سیل و حریق در آمریکا

در حالی که در ویرجینیای غربی با جاری شدن سیل صدها خانه زیر آب رفته‌اند در کالیفرنیا، آتش همچنان در حال گسترش است و صدها نفر ناچار به ترک خانه خود شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سیل ویرجینیا دست کم ۲۳ کشته برجای گذاشته و در کالیفرنیا هم دو نفر بر اثر آتش‌سوزی جان داده‌اند.

گروه‌های امداد همچنان به دنبال آسیب‌دیدگان سیل روز جمعه در مناطق وسیعی از ویرجینیای غربی هستند و بیم از آن دارند که در میان ویرانه‌های سیلاب، هنوز افرادی گیر افتاده باشند.

در دو روز گذشته امدادگران افرادی را از بام یا بالاترین پنجره خانه‌ها بیرون آورده‌اند و حتی با کسانی روبرو شده‌اند که بالای درختان پناه گرفته بودند.

صدها خانه در ویرجینیای غربی ویران شده و هنوز ۳۲ هزار نفر در خاموشی به سر می‌برند .شمار قربانیان این سیل اکنون به ۲۳ نفر رسیده است و در میان آنها دو کودک هم بوده‌اند.

همزمان از کرانه غربی آمریکا خبر می‌رسد آتش سوزی چندین خانه را با خاک یکسان کرده و ساکنان صدها خانه را وادار کرده منطقه خطر را تخلیه کنند.

به گزارش مقام‌های کالیفرنیا، آتش تا کنون بیش از ۳۰ هزار جریب از مناطق جنگلی و مسکونی در محدوده شهر لِیک‌ایزابلا را سوزانده است .این شهر که در ۲۵۰ کلیومتری شمال‌شرق لس آنجلس واقع شده اکنون در وضعیت اضطراری به سر می‌برد.

به گزارش بی‌بی‌سی، تا عصر روز جمعه بیش از ۱۰۰ خانه در این منطقه طعمه آتش شده‌اند .حدود ۲۰۰۰ هزار نفر ناچار به تخلیه منازل خود شده‌اند و آتش نشانان تلاش می‌کنند از رسیدن آتش به بیش از ۱۵۰۰ خانه جلوگیری کنند.

20103

کد خبر: 656591

وب گردی

وب گردی