نشست تخصصی«تدبردر قرآن کریم»  در  نمایشگاه بین المللی قرآن

نشست تخصصی با موضوع" تدبردر قرآن کریم "در بیست و چهارمین  نمایشگاه بین المللی قرآن کریم باحضور جمعی از  استادان، دانشجویان، کارکنان و علاقمندان به قرآن کریم  در سالن نشست های تخصصی بخش دانشگاهی نمایشگاه به میزبانی دانشگاه آزاد  اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دراین نشست دکتر احمدرضا خزائی معاون فرهنگی واجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تشریح مفاهیم و مضامین قرآنی و تدبر در قرآن کریم به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدای مباحث خود به وحدت رویه و مدیریتی که در این دوره از نمایشگاه قرآن وجود داشته اشاره کرد و بیان داشت :"این وحدت رویه باعث استغنای بیشتر نمایشگاه امسال شده است، و این جای تقدیر و تشکر دارد. خزایی با اشاره به آیه «افلا یتدبرون القرآن» آیا در قرآن تدبر نمی کنید، افزود: قرآن کتاب زندگیست و بدلیل روشنی و وضوح بسیار تمامی زندگی ما را شامل می شود چون خداوند آنقدر روشن و پیداست که در زندگی ما جاریست.

معاون فرهنگی اجتماعی واحد تهران مرکزی، تدبر در آیات قرآن کریم را همراه با دقت و تفقه ضروری دانست که باعث فهم عمیق و دقیق می شود.

عضو هیئت علمی واحد تهران مرکزی در ادامه اظهار داشت: قرآن کریم بدلیل جامع الاطراف بودن نباید از زاویه ای خاص به آن نظر کرد بلکه از همه زوایا باید آن را مورد بررسی و تفقه قرارداد که این همان است که می گوئیم قرآن کتاب زندگیست، به آن معنا که در مورد همه علوم سخن گفته است،حتی به جنبه موسیقیایی قرآن نیز باید توجه داشت و این همان است که وقتی پیامبر اسلام(ص) قرآن تلاوت می نمودند دشمنان هم جذب صوت زیبای ایشان شده و به اسلام روی می آوردند. برای فهم قرآن نورانیت قلبی لازم است و نه اینکه با دانستن چند اصطلاح از عمق قرآنسخن گفت. قرآن که سراسر زیبایی و هنر است باید با فهم دقیق و تفکر درست وجامعه نگر به کشف حقایق آن پرداخت و اینگونه است که در زندگی جاری می شود. نمایشگاه قرآن کریم در نگاه اول همه اش ظواهر است و وقتی با هنرو فکر و اندیشه عجین شود آن وقت جذب افکار صورت می گیرد.

گفتنی است، بازید از غرفه های نمایشگاهی، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و ضیافت افطاری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

20101

کد خبر: 656593

وب گردی

وب گردی