امیرمحسن ضیائی:همه دستگاه‌های کشور را به خرید و استفاده از منسوجات و تولیدات داخلی دعوت می کنیم

رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن صدور دستور سازمانی مبنی بر اینکه همه بخش‌های هلال‌احمر موظفند تا محصولات نساجی هلال ایران را خریداری کنند، گفت: همه دستگاه‌های کشور را به خرید و استفاده از منسوجات و تولیدات داخلی دعوت و اعلام می‌کنیم که هلال‌احمر آمادگی دارد تا سفارش دستگاه‌ها را با بالاترین کیفیت و مزیت رقابتی تولید و عرضه کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در جلسه شورای معاونین هلال‌احمر با موضوع دستاوردهای جدید و برنامه‌های آتی شرکت نساجی هلال، گفت: شرکت نساجی هلال باید بازار خود را تقویت کند و ما نیز موظفیم تا از این شرکت و تولیدات آن حمایت کنیم.

او با اشاره به ضرورت رعایت مناسبات اقتصادی در عملکرد شرکت نساجی هلال، گفت: ضروری است: در کنار حفظ و ارتقای کیفیت محصولات، پرداخت‌های به شرکت نیز به‌ موقع باشد تا اصل موفقیت یک بنگاه تولیدی رعایت شود.

ضیایی با تاکید بر اینکه برای مصرف‌کنندگان، کیفیت و برای شرکت تأمین منابع مالی مهم است، اظهار داشت: در این مسیر لازم است شرکت نساجی هلال، کیفیت محصولات خود را همواره افزایش و البته در مسیر رقابتی ارتقاء دهد.

شرکت نساجی هلال، باید الگوی بنگاه‌داری باشد

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین با تقدیر از مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و بخصوص کارگران زحمتکش شرکت نساجی هلال، بدلیل دستیابی این شرکت به موفقیت‌های چشمگیر در تولید محصولات جدید و البته با کیفیت، گفت: شرکت نساجی هلال در زمان تحویل به مدیریت جدید، شرایط نامساعدی داشت؛ اما اکنون این شرکت، دستاوردهای خوبی داشته است. سابق بر این هم نساجی هلال بازار خود را داشت، اما محصولات آن با کیفیت پایین و با قیمت غیر رقابتی عرضه می‌شد و این نقص، همواره دغدغه اصلی‌مان بود، لذا از ابتدای انتصاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره جدید، بر این مهم تاکید کردیم که کیفیت بالا و مزیت رقابتی باید به عنوان یک اصل همواره مورد توجه قرار گیرد و دستیابی به الگوی بنگاه‌داری؛ بعنوان یک شاخص، همواره مورد نظر جمعیت است.

شگفتی جمعیت‌های ملی از کیفیت و محصولات جدید نساجی هلال

ضیایی با بیان این که در میان ١٩٠ جمعیت ملی هلال احمر و صلیب سرخ، تنها دو جمعیت به صورت مستقل ملزومات نساجی مورد نیاز خود را تولید می‌کنند، گفت: بسیاری از روسای و مسوولین جمعیت‌های ملی در بازدیدهای اخیرشان از شرکت نساجی هلال از توانمندی هلال‌احمر ایران در تولیدات نساجی شگفت‌زده شده و این دستاوردها را تحسین برانگیز و قابل تقدیر دانستند.

اعتماد و تکیه بر تولید داخلی؛ بهترین الگوی اقتصاد مقاومتی است

به گفته ضیائی یکی از مهم‌ترین وظایف هلال احمر تامین سرپناه و فراهم کردن بستر زندگی(اسکان اضطراری) برای حادثه‌دیدگان است که در این زمینه نیز رهبر معظم انقلاب پس از خدمت رسانی هلال‌احمر به زلزله‌زدگان ورزقان که در مدت بسیار کوتاهی، هلال‌احمر؛ چادرهای بسیاری را برای اسکان هموطنان برپا کرد، فرمودند که «این باورنکردنی است، اما واقعیت دارد.» و این؛ نشان می‌دهد که هلال احمر در حوادث و سوانح به خوبی عمل کرده است و تکیه بر تولید داخلی، ضمن رفع دغدغه‌های تامین به موقع مایحتاج، خود؛ بهترین الگوی عملی اقتصاد مقاومتی است.

او با تاکید بر این که نگاه شرکت نساجی هلال باید بر مدار تحقیق و توسعه (R&D) باشد، گفت: لزوم بازمهندسی این مجموعه و نوآوری و به‌روز کردن ماشین‌آلات، باید مورد توجه قرار گیرد تا هر روز شاهد شکوفایی روزافزون شرکت و الگویی برای سایر واحدهای نساجی در کشور باشیم.


در پایان این جلسه؛ از تولیدات جدید شرکت نساجی هلال، رونمایی شد.

20106

کد خبر: 656610

وب گردی

وب گردی