افزایش نرخ دلار و قیمت سکه در بازار آزاد

صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (یکشنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 64 ریال افزایش قیمت نسبت به روز گذشته 34 هزار و 707 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 35 هزار ریال افزایش قیمت، 10 میلیون و 590 هزار ریال داد وستد کردند.

به گزارش ایسکانیوز، یک یورو در بازار آزاد تهران (تا لحظه مخابره این خبر) با 278 ریال کاهش قیمت نسبت به دیروز 38 هزار و 947 ریال و هر پوند انگلیس با سه هزار و 709 ریال افزایش قیمت 48 هزار و 970 ریال مبادله شد.
امروز صرافان یک قطعه سکه طلای تمام بهار آزادی طرح قدیم را با 33 هزار ریال افزایش قیمت، 10 میلیون و 602 هزار ریال ارزشگذاری کردند.
همچنین نیم سکه با 15 هزار ریال افزایش قیمت و ربع سکه طلای بهار آزادی بدون تغییر قیمت نسبت به دیروز به ترتیب، پنج میلیون و 300 هزار ریال و دو میلیون و 770 هزار ریال فروخته شد.
برپایه معاملات امروز، هر قطعه سکه یک گرمی طلا با پنج هزار ریال افزایش قیمت، یک میلیون و 830 هزار ریال و یک گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 78 هزار و 90 ریال داد وستد شد.
نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته، یک هزار و 316 دلار و 60 سنت اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران روز شنبه (دیروز) به ایرنا گفت: بازار داخلی سکه و طلا تا روز دوشنبه (هفتم تیرماه) با نوسان و احتیاط در معاملات همراه است و تحلیلگران منتظر اقدام های بعدی پس از رای گیری در انگلستان هستند.
با شمارش آرای همه‌پرسی تاریخی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، اکثریت مردم این کشور به خروج از این اتحادیه پس از 43 سال، رای مثبت دادند.
آثار این خروج تاکنون ضمن کاهش برابری پوند در برابر یورو و دلار، دامن بورس های جهان را گرفته و حتی سبب سقوط و تعطیل شدن برخی بورس ها از جمله در ژاپن و کره جنوبی شده است.
کشتی آرای گفته بود، رای مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا، یک شوک قیمتی به بازارهای جهانی وارد کرده و اکثر بورس های جهانی را متزلزل کرده و به بازار داخلی نیز منتقل شده است.
رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفته بود بازار منتظر است تا ببیند نهایت این موج در کجا ساکت و ثابت می شود و بر این اساس، همه معاملات با احتیاط انجام می شود.

401/602

کد خبر: 656714

وب گردی

وب گردی