پیش بینی  چشم انداز بهتر بین ایران و بروکسل پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به خروج انگلیس از اتحادبه اروپا گفت:روابط اتحادیه اروپا با تهران بهبود چشمگیری خواهد یافت چرا که دیگر انگلیس حامی آمریکا در جمع کشورهای اتحادیه اروپا نیست و کشورهای عضو تمایل بیشتری برای افزایش رابطه با ایران خواهند داشت با این حساب چشم انداز بهتری بین ایران و بروکسل قابل پیش بینی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمد ابراهیم رضایی در واکنش به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار داشت: از آنجایی که انگلیس در اتحادیه اروپا دنبال روی سیاست های آمریکا در قبال ایران بود، با خروج از این اتحادیه به نظر می رسد شاهد تاثیر مثبتی بر روابط تهران و بروکسل خواهیم بود.

نماینده مردم خمین در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به بیانیه وزارت امور خارجه ایران در خصوص رای گیری در انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا گفت: براساس بیانیه منتشر شده نظام جمهوری اسلامی ایران به رای و نظر مردم انگلیس احترام خواهد گذاشت و بر خواست مردم مهر تایید خواهیم زد.

وی ادامه داد: با این حال خروج از انگلیس از اتحادیه اروپا باعث خواهد شد که این اتحادیه تضعیف شود و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید تلاش کنند روابط خود را مستقل از دیگران با کشورهای خارج از اروپا تقویت کنند.

این نماینده در خصوص روابط ایران و انگلیس عنوان کرد: این اتفاق و خروج تاثیری بر روابط تهران و لندن نخواهد گذاشت چرا که برای ایران انگلیس نماینده آمریکا در قاره اروپا است بنابراین نباید انتظار تغییر در مناسبات ایران و انگلیس را داشته باشیم.

رضایی با اشاره به احتمال تغییر در سیاست خارجی انگلیس با تغییر دولت، گفت: به نظر می رسد دولت آینده انگلیس سیاست معتدل تری را اتخاذ کند اما همچنان برای برآورد روابط تهران و لندن و تعاملش با کشورهای مختلف از جمله ایران زود است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا تضعیف خواهد شد، گفت: اما روابط اتحادیه اروپا با تهران بهبود چشمگیری خواهد یافت چرا که دیگر انگلیس حامی آمریکا در جمع کشورهای اتحادیه اروپا نیست و کشورهای عضو تمایل بیشتری برای افزایش رابطه با ایران خواهند داشت با این حساب چشم انداز بهتری بین ایران و بروکسل قابل پیش بینی است.

203/201

کد خبر: 656733

وب گردی

وب گردی