آغاز دروس پیش ترم کانون اندیشه اسلامی در حوزه دانشگاهیان

دروس پیش ترم کانون اندیشه اسلامی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با ارائه دروس مجازی انسان شناسی و منطق با هدف آموزش مقدماتی و ارزیابی علمی دین پژوهان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مصطفی تیموریان گفت: موفقیت در دوره آموزشی پیش ترم که به صورت مجازی و حضوری ارائه می شود همچنین موفقیت در مصاحبه حضوری، ملاک پذیرش نهایی افراد در کانون اندیشه اسلامی خواهد بود.

او ادامه داد: دروس رسمی کانون اندیشه اسلامی نیز همزمان با آغاز فعالیت مراکز آموزش عالی از مهرماه آغاز می شود. بسیاری از ثبت نام کنندگان در کانون اندیشه اسلامی را اعضای هیات علمی دانشگاه ها، همچنین دارندگان مدارک کارشناسی ارشد یا دکتری تشکیل می دهند.

سرپرست کانون اندیشه اسلامی افزود: دروس این کانون با هدف ورود به فلسفه علوم و تولید علم دینی، در چهار ترم آموزشی و پژوهشی تعریف شده است که در ابتدا علوم مطلق اسلامی در قالب دروس شناخت‌شناسی، هستی‌شناسی، توحید و فلسفه الهی، انسان شناسی و اخلاق کاربردی آموزش داده می شود.

او ادامه داد: سپس دین‌پژوهان در قالب گروه‌های تخصصی و کارگاه‌های پژوهشی، مسائل و موضوعات علوم دانشگاهی که درآن تخصص دارند، با نظارت یک استاد خبره حوزوی، به موضوعات دینی عرضه کرده وعلوم مضاف را تولید می کنند.

براساس این گزارش، توسعه و تعمیق اندیشه‌های اسلامی و بررسی مبانی علم دینی درعلوم ورشته‌های مختلف هنری، انسانی، پزشکی، علوم پایه و فنی- مهندسی، کشف و جذب مستعدین عرصه تولید علم بومی و نهضت نرم افزاری، نخبه پروری و نقد و تدوین فلسفه علوم مورد نیاز تمدن اسلامی از مهمترین اهداف کانون اندیشه اسلامی تعیین شده است.

20104

کد خبر: 656801

وب گردی

وب گردی