دوره‌های ارشد در دانشگاه علمی کاربردی متوقف شده است

رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: پذیرش دوره ارشد در دانشگاه علمی کاربردی متوقف شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا مجدالدین با اعلام این خبر گفت: دانشگاه علمی کاربردی طی دو سال اخیر در رشته‌هایی پرطرفدار نظیر روابط عمومی، امور فرهنگی و حسابداری دولتی دانشجو پذیرش نمی‌کند، مگر اینکه در مرکزی تمدید پذیرش صورت گیرد.

او ادامه داد: هدف از همگن‌سازی و مأموریت‌گرا کردن رشته‌ها در دانشگاه علمی کاربردی این نیست که یک مرکز همه رشته‌ها را داشته باشد بلکه براساس نیازهای هر استانی مأموریت مراکز خاص مشخص شده است به عنوان مثال رشته ماشین‌آلات سنگین در استان مرکزی به شرکت هپکو داده شده است.

رئیس موسسه آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: به لحاظ جمعیت و تقاضای بالا برای تحصیلات تکمیلی وزارت علوم تصمیم گرفته دوره‌های تکنسین و فناوری را که دوره‌های 2 و 4 ساله هستند به دانشگاه علمی کاربردی بسپارد و با توجه به نگاهی که در سیستم سازمان گسترش حاکم است فعلاً پذیرش دوره ارشد در دانشگاه علمی کاربردی متوقف شده است.

مجدالدین افزود: هم اکنون دو سال است که در بحث ارشد پذیرش دانشجو نداریم، 1000 دانشجویی که در مقطع ارشد و دانشگاه علمی کاربردی پذیرش شده بودند در رشته‌های کاملاً کاربردی مشغول تحصیل بودند، رشته هایی که خود دانشگاه علمی کاربردی آنها را تعریف کرده بود، رشته‌هایی نظیر سازه‌های فضاکار و فناوری انرژی‌های هیبریدی که در هر کدام از این رشته ها 15 دانشجو پذیرش شده بودند.

او گفت: رشته ارشد فناوری انرژی‌های هیبریدی در جهاد دانشگاهی تعریف و در دانشگاه‌ها تدریس شد تا دانشجو در این دوره به توانمندی‌های انرژی‌های نو(خورشید و باد) و انرژی‌های ترکیبی پی ببرد. در این راستا هم اکنون انرژی‌های ترکیبی 50 کیلوواتی برای قدرت تولید برق در جزیره خارک نصب شده است.

20104

کد خبر: 656957

وب گردی

وب گردی