تجلیل از مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خدمت رسانی در سنگر علم و فرهنگ، تلاشی مقدس است، گفت: «امروزه با فشار همه جانبه دولت‌های غربی که فرهنگ و اصالت ما را هدف قرار داده‌اند، زحمت کشان این عرصه چیزی کم از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، در ضیافت افطاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان بوشهر که با حضور جمعی از مسئولان استان و رؤسای واحد‌ها و مراکز آموزشی برگزار شد، علاوه بر تبریک به مناسبت کسب رتبه اول طرح ضیافت اندیشه سال ۹۴، از اقدامات شایسته و کوشش‌های بی‌دریغ حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسینی رئیس نهاد در استان قدردانی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه خدمت رسانی در سنگر علم و فرهنگ، تلاشی است مقدس گفت: امروزه با فشار همه جانبه دولت‌های غربی که فرهنگ و اصالت مارا هدف قرار داده‌اند، زحمت کشان این عرصه چیزی کم از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ندارند.

دکتر یوسف قیصری این فضیلت را لطف الهی دانست و بیان کرد: خداوند سبحان این نعمت را در ضمیر بندگان خاص خود قرار داده است و جای بسی خرسندی است که افرادی این چنین در استان بوشهر وظیفه خطیر اشاعه فرهنگ ناب محمدی (ص) را بر عهده دارند.

وی افزود: «آنان که توفیق خدمت به دیگران را دارند، از بزرگ‌ترین موهبت الهی برخوردارند.

رئیس واحد بوشهر به ارائه گزارشی مختصر از اهم فعالیت‌های صورت گرفته فرهنگی در یک سال گذشته در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان پرداخت و اضافه کرد: بحمدالله با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های مناسب و ماندگار فرهنگی در استان به اجرا درآمده است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به فرهنگ از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است،بیان کرد: دانشگاه باید در راستای فرمان‌های مقام معظم رهبری با شتاب حرکت کند.

حجت‌الاسلام دشتی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان بوشهر هم با تشکر از همکاری صمیمانه و همه جانبه هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و حضور گرم و صمیمی استادان در طرح‌های فرهنگی، ایراد کرد: «دشمن با حربه جنگ نرم مسائل زیربنایی اخلاقی و اعتقادی ما را مورد هدف قرار داده است.

وی طرح ضیافت اندیشه اساتید را از جمله برنامه‌های مناسب فرهنگی عنوان و تصریح کرد: «این طرح غنی فرهنگی می‌تواند سد محکمی در برابر جنگ نرم و توطئه‌های دشمن باشد.

دشتی با بیان اینکه برگزاری چنین مراسمی می‌تواند سبب آگاهی بخشی قشر فرهیخته جامعه گردد، گفت: «جامعه دانشگاهی ما باید مطلع شود که دشمن چه اهدافی را دنبال می‌کند و برای رسیدن به اهداف پلید خود از هیچ کوششی فروگذار نیست.

وی طرح ضیافت اندیشه را به عنوان فرصتی مغتنم برای معرفت افزایی دینی و اخلاقی و دانش افزایی برشمرد و بیان کرد: «باید بدانیم که دانشجو از استاد الگو می‌گیرد و با این حال چه بهتر است که استاد با حرکت در مسیر تهذیب نفس و افزایش دانش سیاسی و فرهنگی و اخلاقی الگوی تاثیر گذاری برای دانشجویان باشد.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های استان بوشهر اجرای چنین طرح‌هایی را در مسیر اسلامی‌تر شدن بیش از پیش دانشگاه‌ها بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: «اگر می‌خواهیم دانشگاهی مقتدر و فرماندهانی قوی و کارا در عرصه جنگ نرم از لحاظ سیاسی، علمی و فرهنگی داشته باشیم، باید مراکز دانشگاهی خود را همزمان در دو عرصه علمی و فرهنگی ارتقا ببخشیم.
20101

کد خبر: 656983

وب گردی

وب گردی