وزیر دارایی بریتانیا: فعلا از اتحادیه اروپا بیرون نمی‌رویم

وزیر دارایی بریتانیا گفت: این کشور تا زمانی که نخست وزیر جدید انتخاب نشود، نباید روند خروج از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایندیپندنت، جورج آزبورن وزیر دارایی بریتانیا تاکید کرد: اقتصاد بریتانیا به طور اساسی و ساختاری مستحکم و قوی است و برای فعالیت کسب و کارها و شرکتهای مختلف باز است.

به گزارش تسنیم، این نخستین واکنش رسمی آزبورن به نتایج همه پرسی 23 ژوئن بوده است. آزبورن سعی کرده است تا نگرانی شرکتهای فعال در بریتانیا را نسبت به نتایج همه پرسی کاهش دهد.

وی در ادامه افزود: ماده 50 معاهده اروپا باید توسط نخست وزیر جدید اجرا شود.

اجرای ماده 50 به معنای آغاز رسمی روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خواهد بود. بسیاری از تحلیلگران بین المللی بر این باورند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یک روند برگشت ناپذیر خواهد بود.

در عین حال، بوریس جانسون شهردار سابق لندن و از حامیان اصلی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، آمادگی خود را برای آغاز این روند اعلام کرده است. جانسون از گزینه های اصلی حزب محافظه کار برای جانشینی دیوید کامرون به شمار می رود.

پس از روشن شدن نتایج همه پرسی روز پنجشنبه، کامرون قول داده است که در ماه اکتبر از این سمت استعفا دهد.

جانسون در مقاله ای در روزنامه دیلی تلگراف نوشته است: پس از خروج بریتانیا، دسترسی به بازار متحد اروپایی و تجارت آزاد همچنان ادامه خواهد یافت. روند جدایی از اتحادیه اروپا با عجله انجام نخواهد شد.

نتایج همه پرسی روز پنجشنبه نشان می دهد که 52 درصد رای دهندگان بریتانیایی از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند و میزان مشارکت در همه پرسی نیز حدود 72 درصد بوده است.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 656985

وب گردی

وب گردی