آمادگی مجلس و فراکسیون محیط زیست برای تدوین قوانین متقن و قوی در حمایت از محیط‌بانان

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس ‌از آمادگی مجلس و فراکسیون محیط زیست برای تدوین قوانین متقن و قوی در حمایت از محیط‌بانان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سیدکاظم دلخوش ضمن تسلیت شهادت سه محیط‌بان در روزهای گذشته، گفت: محیط‌بانان از مظلوم‌ترین و محروم‌ترین اقشار جامعه و از نیروهای زحمتکش دستگاه‌های اجرایی هستند که در جهت حفظ محیط زیست و جنگل‌ها با کمترین حقوق و امکانات برای آسایش و رفاه عموم تلاش می‌کنند و از گذشت جان خود نیز دریغ نمی‌کنند.

او افزود: تجارب سال‌های گذشته نشان داده حقوق محیط‌بانان در بسیاری از نقاط کشور مورد دستبرد قرار گرفته و آنها را دچار آسیب کرده است. لذا باید در جایگاه قانون گذاری و در دفاع از حقوق مادی و معنوی محیط‌بانان قوانینی مصوب شود که ناظر بر حمایت جدی از آنها و همچنین برخورد قاطع با متخلفین و کسانی باشد که به محیط‌بانان تعرض می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: من از سازمان محیط زیست می‌خواهم نقاط ضعف و خلأ‌های قانونی احتمالی در زمینه حمایت از محیط‌بانان را مورد بررسی قرار دهند. قطعاً ‌مجلس و فراکسیون محیط زیست نیز برای دفاع از جان و جایگاه محیط‌بانان و همچنین نوشت قوانین متقن و قوی در حمایت از آنان آمادگی کافی دارد.

20106

کد خبر: 656996

وب گردی

وب گردی