آلکاتل احتمالا گوشی بعدی بلک‌بری را می‌سازد

بر اساس اطلاعات تایید شده توسط مدیرعامل بلک‌بری، گوشی جدید این شرکت، ماه آینده معرفی و رونمایی خواهد شد. مدیرعامل بلک‌بری در میان سخنان‌اش به عرضه‌ی دو گوشی خوش‌قیمت‌تر در مقایسه با گوشی بالا رده‌ی بلک‌بری Priv اشاره کرده بود. یکی از این گوشی‌ها با صفحه کلید فیزیکی و دیگری بدون این صفحه کلید در اختیار مصرف‌کننده‌ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، بر اساس اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده است، احتمالا مدل جدید از گوشی‌های بلک‌بری که صفحه کلید فیزیکی ندارد و با صفحه‌ی تمام تاچ عرضه خواهد شد، همان گوشی‌ای است که مدیرعامل این شرکت به معرفی و رونمایی‌اش در ماه آینده اشاره کرده بود. هم‌چنین این‌طور که به‌نظر می‌رسد مسوولیت طراحی و تولید این گوشی برعهده‌ی شرکت چینی TCL گذاشته شده است. مجموعه‌ی TCL عمده‌ی شهرت‌اش را به‌خاطر طراحی و تولید محصولاتی تحت برند آلکاتل به‌دست آورده است.

هرچند هیچ‌کدام از مواردی که درباره‌ی دخالت TCL در تولید گوشی جدید بلک‌بری مطرح شده، هنوز به تایید مدیران دو شرکت نرسیده است، اما اخیرا اتفاقی افتاده که می‌تواند این موضوع را به‌شکل ضمنی تایید کند. اخیرا یکی از محصولات مجموعه‌ی TCL با نام رمز DTEK 50 برای دریافت گواهینامه‌ی استفاده از فناوری Wi-Fi ثبت نام کرده است. این موضوع زمانی عجیب به‌نظر می‌رسد که بدانید DTEK نام مجموعه‌ای از پروتکل‌های امنیتی است که برای گوشی بالا رده‌ی جدید بلک‌بری یا همان Priv عرضه شده بود.

البته موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. شماره‌ی مدلی که برای این محصول جدید شرکت TCL درنظر گرفته شده است، STH100-2 عنوان شده. موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید این شیوه از نام‌گذاری مخصوص محصولات برند بلک‌بری است و به‌عنوان مثال شماره مدل بلک‌بری Priv آن‌طور که در اسناد رسمی آمده، STV100-1 بوده است. همه‌ی این‌ها را در کنار اخبار قدیمی‌تری بگذارید که از امضای تفاهم‌نامه میان بلک‌بری و TCL خبر می‌دادند. همین اخبار به‌شکل ضمنی به نتیجه‌ی این تفاهم‌نامه اشاره داشتند؛ نتیجه‌ای که به اعتقاد بسیاری از خبرگزاری‌ها به تولید تلفن‌های همراه هوشمند ختم خواهد شد.

باید منتظر ماند و دید آیا ماه آینده در لحظه‌ی رونمایی و معرفی از گوشی جدید بلک‌بری خبری از مدیران TCL یا همان آلکاتل خواهد شد، یا خیر. البته واضح است که بلک‌بری برای ماندن در این صنعت به هم‌پیمان نیاز دارد و در این راه تمام تلاش‌اش را خواهد کرد.

20101

کد خبر: 657001

وب گردی

وب گردی