کلاهبرداری میلیاردی تحت عنوان سفر به عتبات

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که با عنوان آژانس مسافرتی «آل کوثر» اقدام به کلاهبرداری میلیاردی از علاقه‌مندان به سفر به عتبات کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در تاریخ 13 دی ماه پارسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره درگیری در محدوده میدان فلسطین به کلانتری 107 فلسطین اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که درگیری میان ده‌ها نفر از متقاضیان سفر زیارتی به کشور عراق با مدیرِ آژانس مسافرتی «آل کوثر» به‌نام «محمد . ر» 30 ساله رخ داده و طی آن متقاضیان سفر زیارتی به عدم انجام تعهدات از سوی مدیر آژانس مذکور برای اعزامشان به سفر زیارتی کشور عراق اعتراض کرده و اعتراض تعدادی از آنها به درگیری با مدیر آژانس کشیده شده است .

با توجه به حساسیت ایجاد شده در محل تجمعِ ثبت نام کنندگان و به منظور رسیدگی به شکایت آنان ، مأموران کلانتری 107 فلسطین اقدام به انتقال مدیر آژانس به دادسرای ناحیه 6 خارک کرده و سرانجام با توجه به دلایل ارائه شده از سوی شکات ، متهم با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی روانه زندان شد .

با صدور قرار وثیقه یک میلیارد تومانی برای متهم پرونده و با تأمین قرار مذکور از سوی همدستان وی ، محمد . ر موقتا در قالب مرخصی از زندان آزاد شد اما پس از آن دیگر به زندان مراجعه نکرد و به همین دلیل به دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 6 تهران ، پرونده با موضوع کلاهبرداری برای رسیدگی و دستگیری متهم اصلی پرونده و سایر همدستانش در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تحقیقات میدانی و همچنین تحقیق از شکات پرونده اطلاع پیدا کردند که آژانس مسافرتی آل کوثر واقع در محدوده چهارراه ولیعصر با ارائه وعده و عوام فریبی ، مالباختگان را متقاعد به پرداخت مبالغی بین 650 الی 850 هزار تومان کرده و شکات نیز با هدف اعزام به اماکن زیارتی کشور عراق ، مبلغ درخواستی را به حساب مدیرآژانس واریز کرده‌اند اما با گذشت چند ماه از زمان ثبت نام و با وجود پرداخت کامل هزینه های سفر از سوی ثبت نام کنندگان ، هیچ اقدامی از سوی آژانس مذکور برای انجام تعهداتش صورت نگرفته است .

در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که متهم پس از تأمین قرار یک میلیارد تومانی و متواری شدن دوباره با همان کیفیت شروع به فعالیت کرده و در حال کلاهبرداری در سه استان اصفهان ، مشهد و تهران است که با شناسایی دفاتری با نام آل کوثر در این سه استان ، کارآگاهان به تمامی این استان ها اعزام شده و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهم اصلی پرونده در هیچ یک از دفاتر مذکور حضور ندارد.

با توجه به حساست ایجاد شده در پرونده و افزایش تعداد مالباختگان و شکات پرونده ، تیم ویژه ای از کارآگاهان اداره چهاردهم تحقیقات شبانه روزی برای دستگیری متهم اصلی پرونده را در دستور کار خود قرار داده و سرانجام در چهاردهم خرداد ماه امسال موفق به شناسایی متهم در حین تردد در حوالی خیابان نیاوران تهران شدند. متهم که قصد خروج از تهران را داشت در یک غافلگیرانه دستگیر و این‌بار با قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده روانه زندان شد.

در ادامه کارآگاهان دو نفر دیگر از متهمان پرونده و از همدستان متهم اصلی پرونده به‌نام‌های علیرضا . خ 29 ساله معروف به علی مجیدی و مجید . ب 39 ساله را نیز در حوالی پیچ شمیران و خیابان هنگام شناسایی و در تاریخ 23 خرداد ماه دستگیر و برای انجام تحقیقات تکمیلی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

هشدار پلیس: اسامی شرکت های زیارتی دارای مجوز رسمی در اختیار سازمان حج و زیارت بوده و از طریق سایت این سازمان قابل دسترس است، بنابراین به کلیه شهروندان توصیه می‌شود تا قبل از هرگونه واریز پول به شرکت‌ها و آژانس های زیارتی از فعالیت قانونی آنها اطمینان حاصل کنند.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان اداره چهاردهم اطلاع پیدا کردند که آژانس آل کوثر فاقد هرگونه سابقه ثبت و مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت است و متهم اصلی پرونده و همدستانش با سوء استفاده از این عنوان اقدام به کلاهبرداری از شکات و مالباختگان کرده‌اند .

ذاکر استقامتی با اشاره به ارزش چند میلیارد تومانی پرونده ، گفت : در ادامه رسیدگی به پرونده ، متهم اصلی پرونده و همدستش برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر جرایم ارتکابی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند، لذا از سایر شکات و مالباختگانی که بدین شکل مورد کلاهبرداری قرار گرفته و تاکنون اقدامی در خصوص طرح شکایت خود نداشتند دعوت می شود تا برای طرح شکایت خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

20106

کد خبر: 657014

وب گردی

وب گردی