آیت الله مکارم شیرازی:تابعیت آل خلیفه از کشور بحرین باید سلب شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه موطن اصلی آل خلیفه عربستان و نجد بوده است، گفت: تابعیت این خاندان از کشور بحرین باید سلب شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، این مرجع تقلید سحرگاه دوشنبه در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور از سوی حکومت بحرین، آن را یک اقدام عجیب توصیف و اظهار داشت: این کار در شرایطی صورت می‌گیرد که مدارک قوی در دست داریم که این عالم بزرگ پدر و جدش همه در بحرین متولد شدند.

وی با بیان اینکه آل خلیفه قبلا در عربستان و نجد بودند، گفت: قضیه وارونه شده و اگر قرار بر سلب تابعیت است، این کار باید در مورد آل خلیفه صورت بگیرد.

آیت الله مکارم شیرازی ضمن دعا به درگاه خداوند متعال ابراز امیدواری کرد هر چه زود‌تر ریشه آل خلیفه و پشتیبانان آن از بین برود و مسلمانان از شر این رژیم نجات پیدا کنند.

رژیم آل خلیفه دوشنبه هفته گذشته در اقدامی بر خلاف قوانین انسانی، تابعیت شیخ عیسی احمد قاسم رهبر شیعیان بحرین را لغو کرد؛ شیخ عیسی احمد قاسم درازی بحرانی معروف به شیخ عیسی قاسم، عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب بحرین است.

پس از آغاز انقلاب ۲۵ بهمن بحرین در سال ۱۳۸۹، وی در عمل رهبر این انقلاب شد؛ سخنرانی ‌های او و خطبه‌‌های جمعه ‌اش نقش تعیین ‌کننده ‌ای در انقلاب دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وجود گناه در بین جوامع مختلف را یک بیماری دانست و با بیان اینکه امروز این بیماری بواسطه شبکه‌های اجتماعی فوق العاده زیاد شده است، گفت: پدران و مادران به جوانان خود رحم کنند و مراقب آن‌ها باشند تا یک وقت گرفتار این شبکه‌های آلوده نشوند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی هم اکنون تبدیل به لجن زار شده و دشمن می‌خواهد بوسیله آن نیروی جوانان را بگیرد.

وی افزود: مادران مرتب به ما نامه می‌نویسند و می‌گویند برای جوانان ما دعا کنید؛ بسیار خوب، دعا سر جای خودش، اما مراقبت هم لازم است، چرا که میکروب‌ها از طریق رسانه‌ها، کتاب‌ها، افراد و تبلیغات آلوده هجوم آوردند و یک نیروی دفاعی به نام تقوی باید در مقابل آن بایستد.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا و عقیده به روز قیامت در درون و وجود انسان یک حالت و نیروی دفاعی در برابر عوامل گناه ایجاد می‌کند، اضافه کرد: از این رو هر چه تقوا قوی‌تر بیشتر باشد مصونیت انسان از گناه بیشتر است، اما اگر سد تقوا شکسته شد در هر محیطی قرار بگیرد، امکان آلودگی آن به گناهان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما کسانی را سراغ داریم که نه امام بودند و نه پیغمبر، اما همین که در مقابل انواع گناهان قرار گرفتند آن نیروی باطنی تقوا آن‌ها را حفظ کرد، لذا جوانان اگر می‌خواهید ایمان خود را حفظ نمایید، باید تقوا و آن حالت خداترس درونی که مقابل عوامل گناه می‌ایستد را در درون خود تقویت کنید.

آیت الله مکارم شیرازی از حضرت علی (ع) به عنوان عالیترین نمونه تقوا یاد کرد و افزود: این موضوع با مطالعه حالات علی (ع) به خوبی برای انسان روشن می‌شود، لذا شیعیان امیرالمومنین باید در شب‌های قدر مراقب باشند، کمی از اخلاق، تقوا، زهد و فداکاری آن حضرت در وجودشان تجلی پیدا کند تا بتوانیم خود را از شیعیان آن حضرت بنامیم.

204

کد خبر: 657029

وب گردی

وب گردی