راست‌گرایان اتریشی خواستار همه‌پرسی  خروج از اتحادیه  شدند

احزاب راست‌گرای اتریشی پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی مشابه همه‌پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا را مطرح کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، راست‌گرایان اتریش که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر توانستند بیشترین میزان رای را به دست آورند، هشدار دادند که در اتریش هم می‌توان در یک سال آینده نظرسنجی در زمینه عضویت در اتحادیه اروپا برگزار کرد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که انتخابات پنجشنبه گذشته و رای مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، حمایت احزاب مخالف اتحادیه اروپا در سراسر این قاره از جمله حزب آزادی (FPO) اتریش و مردم پیشرو فرانسه را به دنبال داشته است.

«هاینتس کریستین اشتراخه» رهبر حزب آزادی موضع محتاط‌تری در این زمینه گرفته و پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی داد. «نوربرت هوفر» که حزب ضد مهاجرت وی موسوم به حزب آزادی نتوانست در انتخابات ریاست‌جمهوری بیشترین آرا را به دست نیاورد،هم در این زمینه مصاحبه‌ای داشته است.

وی در این مورد به روزنامه «تابلوید» گفت: «اگر صرف‌نظر از ارزش‌های اصلی اتحادیه اروپا در طول یک سال آینده همه‌پرسی در این زمینه برگزار شود، در این صورت می‌توانیم از مردم اتریش بپرسیم که آیا می‌خواهند عضو اتحادیه اروپا بمانند یا خیر.»

این در حالی است که «کریستین کرن» صدراعظم اتریش اعلام کرده است که کشورش برای ادامه عضویت در اتحادیه اروپا همه‌پرسی برگزار نخواهد کرد.

٣٠٣٣٠٠

کد خبر: 657042

وب گردی

وب گردی