قیمت طلا بار دیگر به بالاترین سطح در 2 سال اخیر رسید

 قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات روز دوشنبه بار دیگر تحت تاثیر نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری با افزایش روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح در 2 سال اخیر رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، انتشار خبر مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در همه پرسی روز پنجشنبه موجب شد تا قیمت طلا در پایان مبادلات روز حمعه با افزایش 4.8 درصدی روبرو شود که این بیشترین افزایش قیمت طلا در یک روز از ژانویه 2009 به شمار می رود.

بر اساس این گزارش رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا موجب کاهش شدید ارزش پوند و شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است. تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد دلار از ارزش سهام در بازارهای بین المللی کاسته شده است.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا قول داده است تا ماه اکتبر از این سمت استعفا دهد. جورج آزبورن وزیر دارایی بریتانیا نیز که قبل از برگزاری همه پرسی نسبت به تبعات منفی این اقدام بر بازارهای مالی و وضعیت اقتصادی هشدار داده بود، قصد دارد امروز دوشنبه سخنرانی مهمی داشته باشد.

قیمت هر اونس طلا در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه با 1.5 درصد افزایش به بیش از 1335 دلار رسید ولی سپس با کاهش نسبی روبرو شد و به سطح 1325 دلاری رسیده است. قیمت طلا نسبت به روز جمعه بیش از 0.8 درصد رشد داشته است.

قیمت طلا روز جمعه برای لحظاتی تا سطح 1358 دلاری نیز افزایش یافت که این رقم از مارس 2014 میلادی بی سابقه بوده است.

دانیل هاینس تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری ای ان زد تاکید کرد: طی یکی دو هفته آینده احتمالا قیمت طلا می تواند سطح مقاومتی 1400 دلاری را بشکند. نتایج همه پرسی بریتانیا، کاهش احتمالی ارزش دلار و عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می تواند موجب تقویت بیشتر قیمت جهانی طلا شود.

نتایج همه پرسی بریتانیا شاید موجب شود تا فدرال رزرو آمریکا افزایش نرخ بهره را بار دیگر به تاخیر بیندازد. موسسه گلدمن ساش نیز پیش بینی خود را نسبت به قیمت جهانی طلا افزایش داده است.

موسسه تحقیقاتی مکواری نیز اعلام کرد: قیمت طلا احتمالا در سه ماه سوم امسال با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد که علت اصلی آن تاثیرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است. البته قیمت طلا در سه ماه چهارم امسال پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر با کاهش روبرو می شود.

این موسسه تحقیقاتی پیش بینی کرد: قیمت هر اونس طلا در سه ماه سوم امسال به بیش از 1350 دلار خواهد رسید.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 2 درصد رشد به بیش از 934 تن رسیده است. این بالاترین سطح ذخایر طلای این صندوق از جولای 2013 میلادی به شمار می رود.

601/401

کد خبر: 657091

وب گردی

وب گردی