شوک قیمت نفت بواسطه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موقتی است

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت: طی چند روز آینده نوسانهای هیجانی بازار نفت بواسطه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برطرف خواهد شد و قیمت نفت نیز به ٥٠ تا ٦٠ دلار در هربشکه نزدیک می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت و گاز، مهدی شریفی نیک نفس، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار شانا به موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازارهای اقتصادی از جمله بازار جهانی نفت با نوعی شوک قیمتی مواجه شده‌اند، ولی بدون تردید این امر موقتی است و قیمتها دوباره به حالت پیشین باز می‌گردد.

وی افزود: تحولات کنونی طبیعی است، انگلیس کشوری است که بر روی بازارهای بورس دنیا تاثیرگذار است، به همین دلیل خروج آن از اتحادیه اروپا برخی ساختارهای اقتصادی را تغییر داده است.

شریفی نیک نفس تصریح کرد: طی چند روز آینده نوسانهای هیجانی بازار برطرف خواهد شد و قیمت نفت نیز به نرخهای ٥٠ تا ٦٠ دلار در هربشکه نزدیک می‌شود.

شایان یادآوری است که هفته گذشته، همه پرسی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا برگزار شد و با ٥٢ درصد رای موافق، انگلیس از اتحادیه اروپا جدا شد، خبری که خیلی زود آثار منفی خود را در بازارهای داخلی و جهانی گذاشت تا جایی که ارزش پوند، واحد پولی این کشور به شدت سقوط کرد و به پایین‌ ترین سطح خود از سال ١٩٨٥ رسید.

401/601

کد خبر: 657228

وب گردی

وب گردی