ممنوعیت ترخیص برنج های وارداتی از اول مرداد ماه

ترخیص برنج‌های وارداتی از گمرک حداکثر تا 31 تیرماه سال‌جاری امکان‌پذیر است و از این تاریخ به بعد تحت هیچ شرایطی ترخیص برنج از گمرکات کشور مجاز نخواهد بود و حتی ثبت‌سفارش‌های انجام شده غیرقابل قبول خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، علی‌اکبر مهرفرد، قائم‌مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع کشاورزی در نامه‌ای به مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران با تأکید بر مطلب فوق، خواستار اقدام گمرکات کشور در این زمینه شد.
در نامه قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی آمده است: پیرو بند2 بخشنامه وزیر محترم جهادکشاورزی به شماره 020.29919 مورخ 26/8/94 مبنی بر اینکه «کلیه ثبت سفارش‌های انجام شده می‌بایستی حداکثر تا تاریخ 31/4/95 وارد کشور گردد، این موضوع به کلیه متقاضیان اعلام و تعهد اخذ شود که پس از تاریخ فوق به دلیل شروع فصل برداشت برنج و لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی، امکان ترخیص وجود نخواهد داشت.» و به استناد بند{ث} ماده {1} قانون امور گمرکی و با توجه به ذکر عبارت {{ترخیص}} در بند 2 بخشنامه فوق‌الذکر، بدین‌وسیله مجدداً تاکید می‌نماید ترخیص برنج حداکثر تا تاریخ 31/4/1395 امکان‌پذیر است و از آن تاریخ به بعد تحت هیچ شرایطی ترخیص برنج از گمرکات کشور مجاز نمی‌باشد.
براساس این گزارش در راستای حمایت از کشاورزان برنج کار، دولت همه ساله هم زمان با فصل برداشت برنج در کشور ترخیص برنج‌های وارداتی تا پایان فصل برداشت و توزیع آن در بازار را ممنوع اعلام می‌کند.
شایان ذکر است که میزان تولید سالانه برنج در داخل کشور که عمدتاً در استان‌های شمالی صورت می‌گیرد بالغ بر دو میلیون تن و میزان مورد نیاز برای واردات حدود یک میلیون تن در سال است.

401

کد خبر: 657235

وب گردی

وب گردی