تهران - ایسکانیوز: کمتر از 48 ساعت بعد از خروج کی‌روش از ایران، وزارت ورزش تلاش می‌کند انگشت اتهام را از خودش بردارد و به سمت فدراسیون فوتبال ببرد.

در روزهای اخیر بخاطر تمدید نشدن قرارداد کی‌روش انتقادات تندی علیه وزیر ورزش مطرح شد. صحبت‌های روز آخر کی‌روش نشان می‌داد او با کفاشیان توافق کرده بود و بخاطر دخالت افراد دیگری نتوانست روی نیمکت تیم ملی بماند. حالا بعضی از مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، از وزیر ورزش حمایت کرده و گفته‌اند تمدید نشدن قرارداد کی‌روش تصمیم کفاشیان بوده است.

سجادی: ما با همه بندهای قرارداد کی‌روش موافق بودیم

نصرالله سجادی معاون گودرزی در بخش ورزش ادعا کرده وزارت ورزش نه تنها با کی‌روش مخالف نیست بلکه انتظار دارد قرارداد او هر چه زودتر تمدید شود: «وزارت ورزش و جوانان نه تنها مخالفتی با آمدن کالوس کی روش ندارد که موافق ثبت نهایی قرارداد فدراسیون فوتبال با این مربی پرتغالی است. متاسفانه رسانه ها استنباط شخصی شان از صحبت های وزیر ورزش و جوانان در روزهای گذشته چیز دیگری بوده و فقط حاشیه های بی موردی را وارد اذهان عمومی کرده اند.» او از موافقت وزارت ورزش با تمام بندهای قرارداد کی‌روش صحبت کرد: «رییس فدراسیون فوتبال مختار بوده و هست که قرارداد کی روش را ثبت و نهایی کند. اتفاقا مفاد این قرارداد کاملا مورد قبول وزارت ورزش و جوانان است. ما به هیچ عنوان دخالتی در این گونه مسایل نداریم و البته اگر فدراسیونی از ما مشورت بخواهد در حد توانمان به آنها کمک می کنیم.»

ناظمی: کفاشیان با کی‌روش به توافق نرسید

مسئول روابط عمومی وزارت ورزش هم از وزیر ورزش دفاع کرده و گفته تحلیل‌های نادرستی از صحبت‌های گودرزی انجام شده است: «متاسفانه در روزهای گذشته چنین وانمود شده که وزارتخانه مخالف ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی فوتبال است و بر مبنای این گمانه‌زنی، تحلیل‌های نادرستی شکل گرفته که لازم می‌دانم مواضع وزارتخانه در این باره را شفاف اعلام کنم. وزارت ورزش و جوانان هیچگاه قصد ورود و دخالت در ماجرای کارلوس کی‌روش را نداشته است. حرفی هم اگر زده شده، صرفا نظر مشورتی و البته به احترام رسانه‌هایی بوده که گاهی پرسش هایی را مطرح کرده‌اند. با همه این احوال ما امیدواریم فدراسیون فوتبال مذاکره با کی‌روش را با هدف توافق درباره تمدید قرارداد ایشان ادامه دهد.» ناظمی دلیل تمدید نشدن قرارداد کی‌روش را اختلافات او و کفاشیان بر سر بعضی بندهای قرارداد می‌داند: «تا جایی که ما اطلاع داریم و با استناد به حرف‌های آقای کفاشیان، مذاکرات فدراسیون با ‌آقای کی‌روش به دلیل برخی جزئیات تاکنون به نتیجه نرسیده است. وزارت ورزش و جوانان امیدوار است فدراسیون فوتبال این مذاکرات را به سرعت به نتیجه برساند، البته با تاکید بر تفاهم و توافق با آقای کی‌روش و حفظ منافع کلی فوتبال.»

عابدینی: وزیر فداکاری کرد، کفاشیان با کی‌روش مخالف بود

امیر عابدینی، یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادعا کرده وزارت ورزش نه تنها دخالتی نداشتی، بلکه برای فدراسیون فوتبال فداکاری کرده است: «فکر می‌کنم وزارت ورزش و جوانان فداکاری کرده است که خودش را وسط انداخته است. فدراسیون فوتبال هم کی‌روش را نمی‌خواهد! من خودم یکبار از کفاشیان استعلام گرفتم و او گفت که کی‌روش را نمی‌خواهم. من از کفاشیان پرسیدم آیا دوست داری با کی‌روش قرارداد ببندی؟ کی‌روش روی موج سوار شده و می‌خواهد همه فوتبال را صاحب شود. او زیاده خواه است و هر وقت شکستی هست برای بضاعت، مدیریت، سازماندهی و مشکلات فوتبال ایران است. وقتی هم ببریم همه چیز به اسم او تمام می‌شود.  بعد از بازگشت تیم ملی از جام جهانی خود کفاشیان گفت که موافق تمدید قرارداد کی‌روش نیست. همان زمانی که جو تبلیغاتی در حمایت از کی‌روش هدایت می‌شد، کفاشیان گفت نگران است و فکر می‌کند نتواند خلاف موج حرکت کند. او واقعا مخالف تمدید قرارداد کی‌روش بود.» عابدینی که با خبرگزاری مهر گفتگو می‌کرد، یکی از مخالفان سرسخت تمدید قرارداد کی‌روش است: «خیلی‌ها پیش فرگوسن راه رفته‌اند و با او غذا خورده‌اند. فرگوسن حتی مربی بعد از خودش را در منچستر انتخاب کرد ولی آیا مسئولان باشگاه منچستر بعد از نتایج ضعیف "دیوید مویس" گفتند چون فرگوسن او را انتخاب کرده، پس کاری به کارش نداشته باشیم تا باشگاه خراب شود؟ خیر، آنها به کارنامه مربی خود نگاه کردند نه چیز دیگری. ما هم حالا باید به کارنامه کی‌روش نگاه کنیم که به نظرم قابل قبول نیست.»
کد خبر: 65744

وب گردی

وب گردی