رای عدم اعتماد نمایندگان حزب کارگر بریتانیا به جرمی کوربین

بحران سیاسی ناشی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا پس از آن تشدید شد که اکثر نمایندگان حزب کارگر به جرمی کوربین رهبر این حزب رای عدم اعتماد دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، در حالی که رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا در همه پرسی روز پنجشنبه گذشته موجب انتقادات وسیعی نسبت به عملکرد رهبر حزب کارگر شده و اکثر نمایندگان این حزب روز گذشته به جرمی کوربین رای عدم اعتماد دادند، ولی وی تاکید کرده است که حاضر به استعفا نخواهد بود.

به گزارش رویترز، در یک رای گیری غیر الزام آور، 172 نماینده حزب کارگر بریتانیا به کوربین 67 ساله رای عدم اعتماد دادند. منتقدان بر این باورند که کوربین تلاش کافی و لازم را برای حمایت از کمپین عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا انجام نداده است و این حزب با رهبری او نمی تواند در انتخابات سراسری آینده موفق شود.

"وس استریتینگ" نماینده حزب کارگر در این باره تاکید کرد: این مساله اکنون کاملا روشن است که جرمی کوربین حمایت اکثر نمایندگان حزب کارگر را از دست داده است.

همه پرسی اخیر بریتانیا و نتایج شوکه کننده آن موجب شده است تا این کشور با بدترین بحران سیاسی در تاریخ معاصر روبرو شود. موفقیت یا شکست کودتای خزب کارگر علیه رهبر این حزب، روابط بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا را با این بلوک اقتصادی و سیاسی شکل خواهد داد.

پس از اعلام نتیجه همه پرسی بریتانیا، ارزش پوند و شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افت شدیدی روبرو شده است.

52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا اعلام کرده است که قصد دارد در اکتبر از این سمت استعفا دهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شده است که مردم بریتانیا در همه پرسی اخیر از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده اند.

300300

کد خبر: 657552

وب گردی

وب گردی