عملیات ضخامت سنجی ١٠ هزار نقطه از خطوط لوله گاز پایان یافت

منطقه ١٠ عملیات انتقال گاز در سه ماه نخست امسال، ١٠ هزار نقطه از مجموع خطوط لوله و مخازن تاسیسات تقویت فشار گاز این منطقه را ضخامت سنجی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا،مدیر منطقه ١٠ عملیات انتقال گاز اظهار کرد: این منطقه همسو با انتقال ایمن و پیشگیری از حوادث احتمالی بصورت مستمر نسبت به انجام عملیات بازرسی، آزمایش شیرهای بین راهی، نشت یابی و نظارت بر تعمیرات خطوط لوله اقدام می کند که این فرآیند در سه ماه امسال از سوی کارشناسان این منطقه انجام شده است.

علی نصیحت کن از انجام عملیات ضخامت سنجی مجموعه لوله (piping) و مخازن تاسیسات تقویت فشار گاز از ابتدای امسال تاکنون خبرداد و افزود: عملیات ضخامت سنجی نزدیک به ١٠ هزار نقطه از مجموع خطوط لوله و مخازن تاسیسات تقویت فشار گاز منطقه از دیگر اقدامات انجام شده از سوی واحد بازرسی فنی این منطقه بوده است.

وی اعلام کرد: اطمینان از سلامت و عملکرد مناسب تجهیزات خطوط لوله برای انتقال پایدار گاز مهمترین رسالت واحد بازرسی بوده و کارشناسان این امور فرآیندهای تعریف شده را براساس دستورعملها و استانداردهای بین المللی پایش و روزآمد می کنند.

نصیحت کن یادآور شد: هرساله تیم نشت یابی واحد بازرسی فنی با استفاده از امکانات و ظرفیتهای موجود، تاسیسات و خطوط لوله های انتقال گاز را براساس استاندارد بصورت دقیق و کامل نشت یابی می کنند تا بتوانند با این اقدام از بوجود آمدن خطرات احتمالی به شکل مطلوب جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به رعایت دقیق و کامل دستورعملهای ابلاغی از سوی شرکت ملی گاز ایران در حوزه فنی، نشت یابی، مدیریت خوردگی شبکه ها، ایستگاهها و تجهیزات گفت: همه تلاش همکاران این منطقه در واحد بازرسی فنی به نظارت بر رعایت هرچه بیشتر استانداردهای فنی معطوف شده تا بتوانیم اهداف کلان در زمینه انتقال ایمن و پایدار انرژی گاز و همچنین کاهش آلودگیهای زیست محیطی محقق کنیم.

عملیات ضخامت سنجی خطوط لوله گاز با هدف بررسی خوردگی پوشش و جداره خطوط انتقال گاز انجام می شود.

607/601

کد خبر: 657646

وب گردی

وب گردی