سید طه هاشمی: فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی است

به دنبال تهیه پیش نویس جدید دستورالعمل اردوهای دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، دکتر سید طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از توجه ویژه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش کشور به این موضوع ابراز خرسندی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «همه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوب مقررات شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در این دانشگاه اردوی مختلط و کنسرت موسیقی نداشته‌ایم و نخواهیم داشت.»

سید طه هاشمی ادامه داد: «با عنایت به اهداف شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش کشور، توسعه فرهنگی از اولویت‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است. این در حالی است که هم اکنون 300 واحد در 8 حوزه فرهنگی با 6 درصد بودجه در حال فعالیت هستند. این بودجه نزدیک به 10 برابر سال‌های گذشته افزایش یافته است. این موضوع زمینه‌ساز ایجاد نشاط و مشارکت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی شده است.»

او ابلاغ پیوست فرهنگی، توجه به سبک زندگی ایرانی-اسلامی‌، اخلاق حرفه‌ای، اجرای طرح علم در محضر قرآن، برگزاری جشنواره‌های قرآنی، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه سنگر با موضوع دفاع مقدس، حمایت تمام‌عیار از اردوهای راهیان نور، اجرای آیین‌نامه موسیقی و برگزار نشدن هر نوع کنسرت در دانشگاه آزاد اسلامی، امضای تفاهم‌نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش فیلم‌های سینمایی در منطقه‌های محروم کشور، اقدام‌های مختلف فرهنگی برای ارتقای وضع پوشش و حجاب اسلامی در دانشگاه و ..... را از جمله کارهای دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه فرهنگی و توجه به اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست.

عضو هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «ممکن است گاهی شرایطی پیش بیاید که برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دختران و پسران دانشجو مثل آموزش باستان‌شناسی نیازمند کار میدانی باشد؛ اما بی‌انصافی است اگر این موضوع را به منزله برگزاری اردوی مختلط بدانیم و دست به جوسازی رسانهای بزنیم.»

هاشمی تاکید کرد که برگزاری هرگونه اردو با رویکرد فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی فقط با مجوز معاونت دانشجویی و فرهنگی این دانشگاه امکانپذیر است و واحدها و مراکز آموزشی، خارج از این چارچوب عمل نمی‌کنند. او البته یادآوری کرد برخی از اردوها به معاونت آموزشی مربوط می‌شود.

در تفاهم‌نامه با وزارت ارشاد، توجه به ارتقای سطح فرهنگی مناطق محروم در اولویت بوده است

هاشمی به امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش فیلم‌های سینمایی در سالن اجتماعات واحدهای دانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: «برخلاف برخی جوسازی‌های رسانه‌ای مبنی بر این که هدف اصلی دانشگاه آزاد اسلامی از امضای این تفاهم‌نامه، درآمدزایی است باید گفت در این تفاهم‌نامه ، توجه به ارتقای سطح فرهنگی مناطق محروم کشور در اولویت قرار گرفته است. البته معتقدیم توسعه فرهنگی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی است و این تفاهم‌نامه باعث هم‌افزایی در توسعه فرهنگی می‌شود و مبارزه با ناهنجاری‌های اجتماعی را تسهیل می‌کند.»

به گفته معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، سند دوم اجرایی شدن تفاهم‌نامه این دانشگاه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی پس از ماه مبارک رمضان آماده و امضا خواهد شد؛ سندی که به کارهای مشترک حوزه فرهنگی مثل همکاری متقابل در ارتباط با کانون‌های فرهنگی دانشجویی و هسته‌های مطالعاتی دانشجویی برای توسعه فرهنگ مطالعه، همکاری در تولید محتوا برای چاپ کتاب، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های کوتاه‌مدت در زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت فرهنگی اختصاص دارد.

پیش‌نویس جدید دستورالعمل اردوهای دانشجویی اصلاح شود

هاشمی به تهیه پیش‌نویس جدید دستورالعمل اردوهای دانشجویی دانشگاه از سوی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور اشاره کرد و افزود: «اصلاح برخی از مواد این پیش‌نویس ضروری به نظر می‌رسد. از جمله این که در تبصره ماده 22 باید قید شود چنانچه رفتاری خلاف این دستورالعمل صورت پذیرد با برگزارکنندگان یا منتشرکنندگان برخورد می‌شود؛ نه اینکه کمیته انضباطی بتواند به هر دلیلی با برگزار کنندگان و ... برخورد کند. همچنین اردوهای زیارتی مانند عتبات و عمره دانشجویی باید شامل این دستور العمل شود.»

کد خبر: 657650

وب گردی

وب گردی