تهران-ایسکانیوز:پیکر حسن رضیانی امروز صبح در میان تعدادی کمی از همکاران قدیمی او  از مقابل خانه سینما به سمت بهت زهرا تشییع شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، در این مراسم،ابتدا کامران ملکی مجری این برنامه گفت:گرچه قلب حسن رضیانی از کار ایستاد اما معرفت و شهرت و ماندگاریش توقف نکرد و واکنشها به خبر فوت نشان داد پس از سالها دور بودن از فضای هنر از یاد مردم نرفت و همه سوگوارند.

مراسم تشییع سیدحسن رضیانیمراسم تشییع سیدحسن رضیانی

ملکی با اشاره به گریه های خاطره رضیانی در کنار پیکرپدرش  گفت:این دختر شاهد یک زندگی سالم در خانه پدرش بود.در زمان کودکی من در تهرانپارس ساکن بودم و می دیدم رضیانی در اوج شهرت و محبوبیت،بسیار ساده و با روی گشاده در میان مردم رفت و آمد می کرد و دلیل این کار همان زندگی خوب و سالم است.او به اندازه ای با صداقت با مردم رفتار می کرد که همه را متعجب می کرد.

علی دهکردی نایب رئیس انجمن بازیگران دیگر سخنران این مراسم بود که پس از تسلیت به خانواده رضیانی،گفت:وقتی برای خداحافظی با یک هنرمند جمع می شویم،علاوه بر ادای احترام به سالها کار او،به خاطرات شخصی خود هم احترام می گذاریم و حسن رضیانی یکی از خاطره سازترین بازیگران سینمای ایران در نسل خود بود.او جاده ای را ساخت که ما امروز بر آن حرکت می کنیم.

مراسم تشییع سیدحسن رضیانی

او با اشاره به شعر معروف«هرگز نمیرد آنکه دل زنده شد به عشق...»گفت:رضیانی از کسانی بود که با عشق به ایران و هنر ایران زندگی می کرد و با اینکه در سالهای بعد از انقلاب می توانست برای به دست آوردن موقعیت بهتری از ایران برود، احترام به مردم در ایران ماند و سختی های ناشی ازسخت شدن کار هنر در ایران پس از انقلاب را تجربه کرد.این وجه انسانی و ملی رضیانی بسیار قابل احترام است و ما با یاد و خاطره او ،حافظه و خاطرات خودمان را هم دلنشین می کنیم.

در ادامه فرامرز امینی مدیر سایت یاد یار که در زمینه چهره های هنری قدیمی فعالیت می کند،روی صحنه آمد و گفت:همه مسیر زندگی تا مرگ را طی می کنیم اما چه خوب است که انسان در پایان این سفر یادگاری خوبی از خود به جا بگذارد.عین الله باقر زاده این اثر را بر جا گذاشت و نام رضیانی به عوان یک پیشرو در هنر خنداندن مردم همیشه مطرح بود.

مراسم تشییع سیدحسن رضیانی

رفیع مددکار بازیگر قدیمی سینما که سابقه همکاری با رضیانی را داشت به تلاش او برای بازی در کارهای کمدی اشاره کرد و گیتی معینی هم از حضور مردم در این مراسم تشکر کرد.محمد جمالی نوه مرحوم رضیانی هم از حاضران در مراسم تشکر و گفت که این حضور نشان می دهد 70 سال زحمت پدربزرگش در راه خنداندن مردم بیهوده نبوده است.

در پایان مراسم پیکر رضیانی به سمت قطعه هنررمندان بهشت زهرا تشییع شد.

گیتی معینی و حبیب اسماعیلی از جمله حاضران در این مراسم بودند که جمعیت بسیار کمی را در خانه سینما گرد هم آورده بود.
کد خبر: 65768

وب گردی

وب گردی