شهریاری: واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی باعث بهبود وضعیت بازار می شود

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت:یکی از مواردی که می تواند زمینه بهبود وضعیت بازار خودرو را فراهم کند واگذاری این صنعت به بخش خصوصی است.

بهرام شهریاری، عضو هیآت مدیره انجمن قطعه سازان در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار خودرو گفت: موضوعات جدید پیش آمده باعث ایجاد تحرکاتی در بازار خودرو و همچنین بازار بورس و سهام شد اما تاکنون در بحث فروش خودرو اتفاقی که بتوان آن را در این صنعت مثبت تلقی کرد ایجاد نشده است.

وی دلیل اینکه در حال حاضر بازار خودرو با تغییرات مثبتی روبرو نشده را کاهش قدرت خرید مردم، انتظار تغییرات در این صنعت و همچنین ارزان شدن خودورهای موجود در بازاردانست و گفت: برخی از این انتظارات زمینه ساز ایجاد آسیب جدی در بازار خودرو بوده است، در حال حاضر براساس گفته برخی از مسئولین که ایران خودرو و سایپا در صدد ورود تعدادی مدیر به این شرکت هاهستند این امر منجر به افزایش انتظارات مصرف کنندگان برای ورود هر چه زودتر محصولات جدید به بازار و خرید آن ها شده است.

شهریاری درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تاثیر آن بر بازار خودرو گفت: این امر تاکنون تاثیری بر بازار ایران نذاشته و لازم به ذکر است که ارزیابی تحلیل گران در این زمینه متفاوت است، برخی تحلیل ها اشاره به مثبت بودن نتیجه این اتفاق در بازار ایران دارد و برخی دیگر معتقد به متضرر شدن ایران هستند، در کل باید گفت که تاکنون در این زمینه تصویر روشنی ایجاد نشده است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان درباره اقدامات خودروسازان در راستای افزایش کیفیت خودروهای تولیدشده گفت: ورود کالاهای چینی به کشور باعث آشفتگی موجود در بازار و افت کیفیت خودرو شده است اما براساس پیش بینی ها به دلیل گران شدن ارز امکان محدود شدن واردات قطعات چینی به کشور وجود دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث کیفی را نباید بر روی خودرهایی که تاکنون در داخل تولید می شد ترغیب کنیم زیرا طراحی این محصولات مربوط به سال های گذشته است و تا یک حدی قادر به تامین کیفیت این خوروها هستند، بدین معنا که کیفیت و امنیت به کار گرفته شده در این خودروها نسبت به آن زمان در این حد بوده است.

شهریاری درباره اقداماتی که منجر به تحرک بازار خودرو خواهد شد، گفت: یکی از عواملی که باعث رونق بازار می شود ایجاد افزایش قدرت خرید مردم است که نمونه بارزآن اعطای وام هایی که برای مصرف کنندگان در نظر گرفته بودند و باعث فروش تعداد بالایی خودرو ظرف 48 ساعت شد.

وی در پایان گفت: از دیگر تغییراتی که می تواند سبب بهبود وضعیت بازار خودرو شود واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی است تا شاید این بخش بتواند با ایجاد تغییرات از جهات مختلف مانند کیفیت خودرو و نیز بالا بردن تیراژ خودرو قادر به پوشش دادن سطح توقع مردم باشند اما اگر وضعیت به همین منوال ادامه داشته باشد هیچ تغییری در این صنعت ایجاد نخواهد شد.

601/401

کد خبر: 657980

وب گردی

وب گردی