نخستین عرضه سوخت هوایی (ATK) شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی

نخستین عرضه سوخت هوایی (ATK) شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی دیروز (چهار‌شنبه) از مبدا اراک به مقصد کشورهای افغانستان، پاکستان و ارمنستان در رینگ بین‌الملل صورت گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بورس انرژی ایران، همچنین قرار است در نخستین روز کاری هفته آتی (شنبه) افزون بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، در بازار فیزیکی کالاهای متانول پتروشیمی شیراز، حلال402 و حلال 404 پالایشگاه نفت‌تبریز در رینگ داخلی و نفتای سنگین پالایش نفت‌ لاوان در رینگ بین‌الملل عرضه شود.
در جریان معاملات دیروز (چهار‌شنبه) در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، برش سنگین، گاز پروپان صنعتی، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، برش سنگین پتروشیمی جم، پنتان‌پلاس پتروشیمی پارس، میعانات گازی پالایش گاز ایلام، میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی، آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس و حلال ٤١٠ پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی داد و ستد شد.
همچنین افزون بر نخستین عرضه سوخت هوایی(ATK) شرکت‌ ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقصد پاکستان، گاز مایع پالایش نفت شازند به کشورهای افغانستان و پاکستان، نفت‌‌‌‌‌‌گاز(گازوییل) شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از مبادی اصفهان، ساری و تبریز به مقصد عراق و از مبدا اراک به سوی افغانستان، پاکستان و ارمنستان در رینگ بین‌الملل عرضه شد.
ارزش کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد، بیش از 25 میلیارد و 42 میلیون ریال به وزن ٢,٥٦٥ تن بود.
همچنین معامله همه حجم عرضه شده میعانات گازی پالایش گاز ایلام به میزان 2 هزار و 2 تن و ارزش بیش از ١٩ میلیارد ریال از نکات قابل توجه معاملات این روز بود.
این محصول از آغاز امسال تاکنون در رینگ داخلی بورس انرژی ایران، ٦ عرضه موفقیت‌آمیز داشت که حاصل آن معامله ١١ هزار و ١٧٦ تن به ارزش بیش از ٨٤ میلیارد ریال بود.
در این جلسه معاملاتی، بازار برق بورس انرژی ایران شاهد معامله ٨٥ قرارداد معادل یک هزار و٤٤٠ مگاوات ساعت به ارزش نزدیک به ٤٨٣ میلیون ریال بود.
در آغاز معاملات چهارشنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه گشایش یافت و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه ١٣، ١٤ و ١٥ تیرماه متوقف شد.
در مجموع ارزش کل معاملات آخرین روز کاری بورس انرژی ایران در این هفته بیش از ٢٥ میلیارد و ٥٢٤ میلیون ریال بود.

601/401

کد خبر: 657981

وب گردی

وب گردی