همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی" واحد اردبیل/ خام گیاه خواری 99 درصد بیماری های خاص را درمان می کند

به همت مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و مشارکت انجمن تغذیه گیاهی و خام خواری استان "همایش تغذیه طبیعی راهی به سوی سلامتی" امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیر انجمن تغذیه طبیعی ایران در این همایش گفت: خام گیاه خواری در 99 درصد بیماری های خاص نظیر دیابت، سرطان لوپوس، میگرن، نازایی و ... جواب مثبت داده است.

مریم ببرحسینی افزود: گوشت های حیوانی خون را اسیدی می کند و منشا بیشتر بیماری ها محیط های اسیدی است، بنابراین باید گوشت خواری به طور کلی تعطیل کرد و هیچ گوشتی را نخورد.

وی با اشاره به اینکه حرارت دادن 90 درصد ویتامین ها را از بین می برد، اضافه کرد: افرادی که بیماری خاص دارند باید 100 درصد خام گیاه خواری کنند ولی افراد نسبتا سالم باید بتدریج گیاه خواری کرده و بعد خام خواری را شروع کنند.

در این جلسه معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، این دانشگاه را یکی از قطب های گیاهان دارویی در کشور معرفی کرد.

محمد ضعیفی زاده گفت: مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مزارع مربوطه در گام تحقیقات ، اهداف بلندی را دنبال و برای تجاری سازی فعالیت های خود تلاش می کند.

وی گفت: 17 مرکز فن آوری در حال فعالیت هستند و آزمایشگاه های پیشرفته واحد در زمینه های مرتبط، بستر مناسبی را برای این منظور فراهم کرده است.

وی تقارن برگزاری این همایش را با ماه مبارک رمضان امید بخش توصیف کرد و گفت: اسلام دین سلامتی و پرمهری است و اطاعت از این دستورات ما را به طرف سالم زیستن هدایت می کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم اظهار کرد: خام گیاه خواری تنها یک مساله جسمی نیست بلکه مراجعه به طبیعت بر رفتار و بینش ما هم تاثیر می گذارد.

وی افزود: اگر اتکای ما به گیاهان باشد، هم با جسم و روح خود آشتی کرده ایم و هم با حیوانات مهربان تر خواهیم بود.

در برگزاری این همایش انجمن داروسازی ایران، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، موسسه گیاهان دارویی طب اسلامی ابن سینای اردبیل و خانه خیریه دیابت اردبیل نیز مشارکت داشتند.

20101

کد خبر: 658001

وب گردی

وب گردی