فولکس‌واگن محکوم به پرداخت ۱۵ میلیارد دلار غرامت شد

قضایای شرکت فولکس‌واگن دیروز در ایالات متحده کم و بیش به پایان رسید. این شرکت، قرار است به دلیل نشر آلاینده‌های خودروهای دیزلی‌اش، ۱۵ میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، وزارت دادگستری ایالات متحده دیروز این حکم را تصویب کرد و فولکس‌واگن مبلغ ۱۴٫۷ میلیارد دلار را به دو سازمان مختلف پرداخت خواهد کرد؛ این دو سازمان، یکی ایالت کالیفرنیا و دیگری کمیسیون تجارت فدرال امریکا هستند.

در حالی که قرار بود در ماه آوریل (اردیبهشت ماه)، شرکت فولکس‌واگن به دارندگان هر خودرو ۵ هزار دلار پرداخت کند، این مبلغ به ۱۰ هزار دلار افرایش یافته است. البته رقم پرداخت برای هر خودرو، از ۵۱۰۰ دلار تا ۱۰ هزار دلار متغیر خواهد بود.

کسانی که خودروهای‌شان را پس از انتشار خبر تقلب فولکس‌واگن فروخته‌اند، باز هم مبلغی را از این شرکت دریافت خواهند کرد؛ با این حال، مقدار غرامت در این حالت نصف خواهد شد.

از ۱۵ میلیارد جریمه‌ی شرکت فولکس‌واگن، ۲٫۷ میلیار دلار صرف پروژه‌های پاکسازی محیط زیست خواهد شد. ۲ میلیارد دلار از این مبلغ برای ساخت پروژه‌های رانندگی پاک و هم‌چنین آموزش صرف می‌شود. شرکت فولکس‌واگن خودش تخمین زده بود که برای حل کلی قضایا، باید احتمالا ۱۸٫۲ میلیارد دلار پیاده شوند.

شرکت فولکس‌واگن هنوز هم باید با ۴۴ ایالت دیگر در امریکای شمالی کنار بیاید. دو کشور کلمبیا و پورتو ریکو هم از فولکس‌واگن شکایت کرده‌اند و این شرکت، باید غرامتی به آن‌ها هم پرداخت کند. خبرگزاری رویترز تخمین زده است مجموع این پرداخت‌ها هم به ۶۰۰ میلیون دلار برسد.

در طول کنفرانس دیروز وزارت دادگستری امریکا، این سازمان گفت که مراحل حل مشکلات پیش‌آمده توسط فولکس‌واگن، تازه آغاز شده است.

20101

کد خبر: 658028

وب گردی

وب گردی