مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت

برخی از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته ای که گذشت اعلام شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روزهای پایانی این هفته با اعلام خبر وقوع انفجار در‌فرودگاه آتاترک ترکیه که منجر به لغو پروزاهای ایرلاین های ایرانی به مقصد استانبول شد همراه بود. محدودیت در انجام پروازهای فرودگاه خرم آباد به دلیل انجام عملیات روکش باند فرودگاه و‌ هم چنین توضیحات دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی مبنی بر درخواست تمدید زمان افزایش سرمایه ایرلاین ها از وزیر راه و شهرسازی از دیگر اخبار مهم این حوزه طی این هفته بود.

مهمترین اخبار حوزه صنعت هوانوردی در هفته گذشته به شرح زیر است:

کوروش فتاحی‌معاون امور‌فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی

به محض وقوع انفجار در فرودگاه آتاترک، در جلسه‌ای با ایر‌لاین ها تصمیم گیری شدتا لغو پروازها از سوی ایرلاین‌ها اعلام شود تا مسافران در فرودگاه ها معطل نشوند.

از‌شب گذشته تا ساعت ۷ صبح امروز‌ هشت پرواز به مقصد فرودگاه استانبول ازسوی ایرلاین های معراج، ایران ایر، آسمان، ترکیش و اطلس جت لغو شده است و به مسافران نیز اطلاع داده شد.

رضا بدیعی فرد، مدیرکل فرودگاه شیراز

پرواز خروجی شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین که از شب گذشته به دلیل وضعیت فرودگاه آتاترک روی زمین مانده بود احتمالا ساعت یک و ده دقیقه امروز به وقت محلی شیراز را به مقصد استانبول ترک می کند.

سید رضا علوی، مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان

پروازرشت - استانبول از فرودگاه سردار جنگل رشت به مقصد فرودگاه سابیها استانبول (صبیحه) که در منطقه پندیک و در بخش آسیایی ترکیه واقع شده است، انجام می شود

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری

پروازهای ایرانی به مقصد استانبول از شرکت های قشم ایر، آسمان، ترکیش و اطلس جت لغو شده است.

‌فرودگاه استانبول هم‌چنان به حالت عادی بازنگشته است

مقصود اسعدی سامانی - دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی

ایرلاین‌ها طی نامه‌ای از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌اند تا با تجدید نظر در برخی از شرایط نسبت به تمدید زمان افزایش سرمایه ایرلاین ها موافقت نماید.

اسفندیار‌کیانی بیگدلی، مدیرفرودگاه خرم‌آباد

فرودگاه خرم‌آباد تعطیل نیست و تنها پروازها با محدودیت انجام می‌شود

عملیات روکش باند فرودگاه خرم‌آباد، در سه فاز به مدت ۹۰ روز انجام خواهد داد.

فتاح رضوانی، مدیرکل فرودگاه سردار جنگل رشت

در حال حاضر مهمترین موضوع قابل اهمیت برای توسعه فرودگاه گیلان تملک زمین های ۱۶۰هکتاری اطراف فرودگاه است.

توسعه فرودگاه سردار جنگل رشت و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای ۱۰۰ سورتی پرواز در روز ضرورت دارد

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی

هم اکنون تعدادی هواپیما بوئینگ ۷۴۷، ۷۳۷، ۷۲۷ فوکر ۲۸، فوکر ۱۰۰، ایرباس و ۲۰ فروند هواپیمای توپولف در فرودگاه های کشور زمین‌گیر هستند که بتدریج باید از فرودگاه ها خارج شود اما اسقاط کردن آنها هزینه های زیادی را بر شرکت های هوایی تحمیل می کند

ورود نخستین هواپیمای فلایت‌چک شرکت فرودگاه‌ها به فرودگاه رشت

اولین هواپیمای فلایت چک که اخیرا توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و با هدف بازرسی و کنترل عملکرد دستگاه‌های کمک‌ناوبری مستقر در فرودگاه‌های کشور خریداری شده وارد فرودگاه رشت شد.

این هواپیما قادر است به تناسب نوع دستگاه کمک ناوبری هر چهار ماه، شش ماه و یا یکسال یکبار دستگاه‌های کمک ناوبری اعم از سیستم‌های VOR، DVOR ،DME و سیستم‌های راداری را در مناطق مختلف کشور را وارسی نماید.

علی محسنیان مدیر فرودگاه یاسوج

این فرودگاه برهه‌ جدیدی از توسعه و پیشرفت فرودگاهی را آغاز کرده است.

مجموعه بهسازی و نوسازی‌های انجام شده با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران صورت گرفته است.

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری

اولین پرواز توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی‌ایران در ساعت ۱۲:۱۲ دقیقه با ۱۱۰ مسافر فرودگاه حضرت امام (ره) را به مقصد فرودگاه استانبول‌ترک کرد.

مسافران پروازها می توانند برای اطلاع از چگونگی و ساعت حضورشان در فرودگاه با ایرلاین های مربوطه هماهنگی های لازم را به عمل آورند.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

درحال حاضر ۲۶۶ هواپیما در کل ناوگان هوایی داریم که از این تعداد ۱۱۰ فروند آن غیرفعال است، بنابراین تنها ۱۵۶ فروند هواپیمای فعال با میانگین عمر ۲۳ سال داریم.

کورش فتاحی معاون امور فرودگاهی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

با ورود نخستین هواپیمای شرکت هوایی ایر آستانا (قزاقستان) از آلماتی در فرودگاه امام خمینی (ره) پروازهای این شرکت در مسیر آلماتی – تهران و بالعکس از پنجشنبه ۱۰ تیر رسما برقرار شد.

کد خبر: 658056

وب گردی

وب گردی