تقدیر کارلوویواری از ژان رنو

«ژان رنو» بازیگر فرانسوی با دریافت جایزه «پرزیدنت» از پنجاه‌ویکمین جشنواره فیلم کارلووی واری تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز سایت جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی‌واری در کشور جمهوری چک که از امروز (11تیر) آغاز به کار می‌کند از نمایش فیلم «کافه سوسایتی» ساخته «وودی آلن» در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد، ضمن این که «ژان رنو» بازیگر مطرح فرانسوی نیز یکی دیگر از چهره‌های سینمایی است که امسال در این رویداد سینمایی مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

«ژان رنو» که تاکنون سه بار نامزد جایزه سزار فرانسه شده است، جازه «پرزیدنت» جشنواره کارلووی‌واری را در حالی دریافت می‌کند که با نمایش فیلم «حرفه‌ای» از معروف‌ترین فیلم‌های این بازیگر فرانسوی همراه خواهد بود.

فیلم‌های موفقی چون «نیکیتا»، «انگلیسی‌زبان»، «آبی بزرگ» و «لئون حرفه‌ای» حاصل همکاری او با کارگردان مشهور سینمای فرانسه «لوک بسون» است.

«ژان رنو» فعالیت در سینمای آمریکا را با کارهای موفقی چون «ماموریت غیرممکن» در کنار «تام کروز» و فیلم «رونین» در کنار «رابرت دنیرو» شروع کرد و با نپذیرفتن پیشنهاد بازی در «ماتریکس»، در فیلم «گودزیلا» نقش‌آفرینی کرد و سپس وی در برخی فیلم‌های سینمای فرانسه چون «آخرین نبرد» و «تاخیر جت» به ایفای نقش پرداخت.

وی اخیرا در فیلم «آخرین چهره» به کارگردانی «شون پن» در نقش یک پزشک در مناطق جنگی بازی کرده است و فیلم بعدی او نیز درام «عهد» ساخته «تری جورج» است که داستانی عاشقانه را در روزهای واپسین امپراطوری عثمانی روایت می‌کند.

امسال «ویلم دفو» بازیگر آمریکایی به پاس نقش برجسته در صنعت سینمای جهان با اعطای گوی بلورین افتخاری در شب افتتاحیه این رویداد سینمایی تقدیر خواهد شد.

همچنین قرار است دو فیلم «پازولینی» ساخته «آبل فرارا» و «آخرین وسوسه مسیح» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» که «دفو» در آنها به نقش‌آفرینی پرداخته است نیز در جشنواره به نمایش گذاشته شود.

«چارلی کافمن» نویسنده و کارگردان برنده اسکار فیلم «درخشش ابدی یک ذهن پاک» هم دیگر چهره‌ای است که جایزه «پرزیدنت» جشنواره را دریافت خواهد کرد که با نمایش انیمیشن جدید «آنومالیسا» ساخته مشترک «کافمن» و «دوک جانسن» همراه خواهد بود.

پنجاه‌ویکمین جشنواره‌ی فیلم کارلووی واری از 11 تا 19 تیرماه جاری (یکم تا نهم جولای 2016) در شهر کارلووی واری کشور جمهوری چک برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
10503

کد خبر: 658109

وب گردی

وب گردی