نگاهی به پیش بازی آلمان - ایتالیا

دو تیم آلمان و ایتالیا، امشب در دیداری بسیار حساس در مرحله یک چهارم نهایی یورو 2016 به مصاف یکدیگر خواهند رفت. ورزشگاه زمان داور استاده ده بوردو شنبه 1 جولای 2016 - ساعت 23:30 ویکتور کاسای

به گزارش ایسکانیوز، آلمان به دنبال اولین برد خود در بازی‌های رسمی مقابل ایتالیاست و این در حالی است که ایتالیا پس از شکست اسپانیا به قهرمانی فکر می‌کند. این دیدار امشب(شنبه 1 جولای 2016) ساعت 23:30 در ورزشگاه استاده ده بوردو برگزار می شود.

داور: ویکتور کاسای


آلمان:

شاگردان یوواخیم لوو در این رقابت‌ها تا به اینجای کار 3 پیروزی و 1 تساوی کسب کرده و نسبتا فرم خوبی داشته اند. آنها به عنوان صدرنشین به دور بعد صعود کردند و در بازی قبلی خود نیز موفق شدند با شکست دادن اسلواکی راهی دور یک چهارم نهایی شوند. آلمان به عنوان قهرمان جهان په با رقابت‌ها گذاشته و اولا به دنبال پایان دادن به ناکامی ها در یورو است و پس از آن قصد دفاع از این قهرمانی و ثبت یک قهرمانی دیگر در فاصله 2 سال از جام جهانی را در سر دارد. درکسلر تا به اینجای کار درخشش خوبی داشته و می‌توان گفت بهترین بازیکن جام بوده است و امشب نگاه‌ها به سمت اوست.


ایتالیا:

شاگردان آنتونیو کونته دو بازی اول خود را پیروز شدند و به عنوان صدرنشین به دور بعد رقابت‌ها رسیدند. در مرحله یک هشتم نهایی‌ آنها مقابل مدافع عنوان قهرمانی،‌ اسپانیا قرار گرفتند که آتزوری با ارائه یک بازی درخشان و زیبا توانست لاروخا را شکست دهد. حال شاگردان کونته مقابل آلمان صف آرایی خواهند کرد، تیمی که تا به حال در بازی‌های رسمی آلمان را نبرده و به دنبال ثبت اولین پیثروزی اش است. ایتالیا بار دیگر از سیستم 3 دفاع معروف خود استفاده خواهد کرد و باید در نظر داشت که تنها 1 گل وارد دروازه آتزوری شده که در زمانی به ثمر رسید که ایتالیا تیم دومش را به زمین فرستاده بود و بوفون و مثلث دفاعی بی بی سی ( بارزالی - بونوچی - کیه‌لینی) حضور نداشتند. تیاگو موتا به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش نیست. کاندروا و ده روسی نیز مصدوم هستند و هنوز وضعیت نهایی آنها مشخص نیست.

غایبین:

آنتونیو کاندروا و دنیله ده روسی دو هافبک تیم ملی ایتالیا به احتمال فراوان دیدار فردا را از دست خواهند داد و تنها غایبین بازی خواهند بود.

دیدارهای رودررو:

از 33 باری که دو تیم تاکنون به مصاف هم رفته اند 10 دیدار با نتیجه مساوی خاتمه یافته و ایتالیا 15 پیروزی و آلمان 8 پیروزی در کارنامه دارند. ایتالیا 49 گل زده و تنها 40 گل دریافت کرده است.

رکورد ایتالیا حتی وقتی بهتر می​شود که در مسابقات مهم رسمی (جام جهانی و جام ملتهای اروپا) 4 برد و 4 تساوی کسب کرده است و بدون شکست مانده است. اولین بازی رسمی دو تیم مربوط به جام جهانی 1962 شیلی است که دو تیم با تساوی 0-0 به کارشان پایان دادند.

آخرین دیدار دو تیم به 30 مارس 2016 باز می گردد که آلمان موفق شد در دیداری دوستانه با نتیجه 4-1 از سد ایتالیا عبور نماید. این اولین برد آلمان پس از پیروزی 2-0 در ژوئن 1995 در دیداری دوستانه در زوریخ بود.

در یورو 2012، دو تیم در مرحله نیمه نهایی به مصاف هم رفتند که در پایان ایتالیا موفق شد با نتیجه 2-1 و با دو گل از ماریو بالوتلی در مقابل گل مسوت اوزیل، پیروز میدان شود و راهی فینال مسابقات گردد. مانوئل نویر، متس هوملز، ژروم بواتنگ، توماس مولر، سامی خدیرا، باستین شواین اشتایگر، مسوت اوزیل، تونی کروس، لوکاس پودولسکی و ماریو گومز 10 بازیکن از تیم فعلی آلمان در آن دیدار به میدان رفتند. جانلوییجی بوفون، جورجو کیه لینی، آندره آ بارتزالی، لئوناردو بونوچی، دنیله ده روسی و تیاگو موتا 6 بازمانده ایتالیا از ترکیب آن بازی هستند.

آتزوری در نیمه نهایی جام جهانی 2006 نیز موفق شده بود با نتیجه 2-0 آلمان را شکست دهد. دو گل از فابیو گروسو و الساندرو دل پیرو موجب شد ایتالیا راهی فینال آن مسابقات شود. جانلوییجی بوفون در آن دیدار درون دروازه ایتالیا ایستاد، در حالی که لوکاس پودولسکی و باستین شواین اشتایگر نیز برای آلمان به میدان رفتند.

ایتالیا در فینال جام جهانی 1982 موفق شد با نتیجه 3-1 از سد آلمان غربی عبور نماید تا دینو زوف کاپیتان 40 ساله آتزوری جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

ایتالیا و آلمان غربی در نیمه نهایی جام جهانی 1970 نیز به مصاف هم رفته اند که در بازی قرن، ایتالیا موفق شد با نتیجه 4-3 از سد حریف خود عبور نماید.

آندریاس کوپکه مربی دروازه بان های آلمان، دروازه بان آلمان در یورو 1996 بود که موفق شد پنالتی جانفرانکو زولا را مهار نماید و بازی دو تیم ایتالیا و آلمان در مرحله گروهی بدون گل مساوی خاتمه یافت.

ارتباط بازیکنان و مربیان:

- متئو دارمیان و باستین شواین اشتایگر در تیم منچستر یونایتد، هم تیمی هستند.

- سامی خدیرا با بازیکنان یوونتوس شامل جانلوییجی بوفون، آندره آ بارتزالی، جورجو کیه لینی، لئوناردو بونوچی، استفانو استورارو و سیمونه زاتزا هم تیمی است.

- ماریو گومز و فدریکو برناردسکی از فصل 2013/14 با یکدیگر در فیورنتینا هم تیمی بوده اند، با این حال برناردسکی یک فصل به کروتونه قرض داده شد و ماریو گومز نیز فصل گذشته را به صورت قرضی در بشیکتاش سپری نمود.

- یواخیم لو به عنوان مربی فنرباحچه، در دور اول فصل 1998/99 جام یوفا، با نتیجه 3-2 مغلوب پارما شد و در دور دوم فصل 2001/02 به عنوان مربی واکر اینزبروک، با نتیجه 4-2 مغلوب فیورنتینا شد.

- جانلوییجی بوفون، آندره آ بارتزالی، لئوناردو بونوچی و استفانو استورارو در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب یوونتوس به مصاف بایرن مونیخ با حضور مانوئل نویر، یاشوا کیمیش و توماس مولر رفتند که در مجموع دو دیدار بایرن مونیخ با نتیجه 6-4 پیروز شد. توماس مولر در هر دو دیدار رفت و برگشت دروازه کاپیتان آتزوری را گشود.

- مولر همچنین در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2012/13 دروازه بوفون را گشوده بود.

- ماریو گومز در فصل 2009/10 لیگ قهرمانان اروپا با پیراهن بایرن مونیخ موفق شده بود دروازه بوفون را بگشاید. کیه لینی در شکست 4-1 یوونتوس در ترکیب بیانکونری حاضر بود.

- آندره آ بارتزالی بین فصول 2008 تا 2011 عضو ولفسبورگ بود و به همراه این تیم یک بار فاتح بوندسلیگا شد.

** پیش بینی (WhoScored): ایتالیا0 - 0آلمان

ترکیب احتمالی دو تیم:

604/601

کد خبر: 658263

وب گردی

وب گردی