کار در شرکتهای دانش بنیان تسهیلات جدید نظام وظیفه به نخبگان

سرپرست امور شرکت ها و موسسات دانش بنیان در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آخرین آمار افرادی که از تسهیلات نظام وظیفه برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان برخوردار شده اند را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد صاحبکار خراسانی گفت: مهمترین فعالیت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور پشتیبانی از فعالیت­های تخصصی دانش آموختگان برتر دانشگاهی که به فعالیت­های فناورانه در شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال دارند، ارائه تسهیلات نظام­ وظیفه تخصصی است.

او با بیان اینکه برنامه‌ حمایتی از سربازان برای فعالیت در شرکت های دانش بنیان اجرایی شده است، گفت: به دلیل اینکه عدم فعالیت فردی که باید سربازی خود را بگذراند باعث افت فعالیت شرکت دانش بنیان می شود، از این رو در صدد برآمدیم تا تسهیلاتی را به این افراد ارائه دهیم که بتوانند همزمان با گذراندن دوره سربازی در شرکت دانش بنیان خود فعالیت کنند.

صاحبکار خراسانی افزود: طی چند سال گذشته شرایط انجام خدمت وظیفه تخصصی برای افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان (مانند برگزیدگان المپیادها، برگزیدگان کنکور و ...) فراهم شده بود و این افراد، پس از گذراندن دوره آموزش سربازی، الزامی به حضور تمام وقت در پادگان‌ها نداشته باشند و با اجرای موفق یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز دستگاه‌های دفاعی و دولتی، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کردند.

به گفته او، اما اکنون این افراد می توانند از تسهیلات نظام وظیفه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برخوردار شوند و در شرکت دانش بنیان نیز فعالیت کنند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تا کنون ۱۲۱ نفر توانسته اند از تسهیلات نظام وظیفه معاونت علمی برخوردار شوند و در شرکت دانش بنیان نیز به فعالیت خود ادامه دهند.

20104

کد خبر: 658372

وب گردی

وب گردی