115 دزد دریایی در حمله به نفتکش ایرانی ناکام ماندند

دوازده فروند قایق دزدان دریایی حامل 115 نفر مسلح که قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند با حضور به موقع ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش مواجه و متواری شدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، بامداد امروز 12 فروند قایق دزدان دریایی در حوالی تنگه باب المندب قصد ربودن یک فروند نفتکش ایرانی را داشتند که پس از مواجهه با حضور ناوشکن شهید دریابان نقدی متواری شدند.

بر اساس این گزارش، دزدان دریایی با همان استعداد و به فاصله 3 ساعت، بار دیگر به سمت نفتکش ایرانی هجوم آوردند که باز هم ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش آنها را ناکام گذاشت.

ناوگروه چهل و یکم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناو جمهوری اسلامی ایران لاوان پس از دفع حمله دو مرحله ای دزدان دریایی به نفتکش ایرانی، این شناور را تا رسیدن به مسیر و منطقه امن اسکورت کرد.

گفتنی است این ناوگروه اواسط خرداد ماه سالجاری به منظور برقراری تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه و نیز اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی به مأموریت اعزام شد.

201/205

کد خبر: 658390

وب گردی

وب گردی