خوش بینی باعث افزایش سیستم دفاعی بدن بیماران سرطانی می شود

خوش بینی باعث افزایش سیستم دفاعی بدن در برابر بیماریهای نظیر سرطان می شود.

به گزارش ایسکانیوز ، احمد ستایش بنیانگذار تکنیک های نوین خوش بینی در ایران با بیان این مطلب افزود: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته بر روی صدها داوطلب مشخص شد، خوش بینی باعث افزایش سیستم دفاعی بدن در برابر بیماریهایی نظیر سرطان می شود و در بسیاری موارد خوش بینی روند بهبود بیماران سرطانی را تسریع کرده است.

او تاکید کرد: افراد خوشبین دارای پایین ترین سطح استرس، اضطراب، تنش و نگرانی هستند و همین امر باعث بالارفتن میزان مقاومت بدن این افراد در برابر بیمارهای متعدد می شود.

ستایش ادامه داد: زمانى که بیمار دچار بدبینى باشد در معرض شرایط استرس‌زای بیشترى قرار میگیرد بنابراین سطح کورتیزول و آدرنالین بالا رفته و در نتیجه سیستم دفاعى و ایمنى بدن تضعیف مى شود، و این موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه بیماران با آموختن تکنیک هاى خوش بینى با قدرت و امید بیشترى برای درمان تلاش می کنند، افزود: همه متخصصان و منابع علمی تاکید می‌کنند که اگر فرد مبتلا به سرطان، جنبه‌های روانشناختی و روحیه خود را تقویت کند در تداوم روند درمان، بیشتر از سایر افراد تلاش می کند و در نتیجه با افزایش میزان خوش بینی، سطح امید در بیمار بالا رفته و در نهایت سیستم دفاعی با توانی بیشتر به مقابله با بیماری می پردازد.

نویسنده کتاب سرزمین خوش بینی افزود: از آنجاییکه یک فرد خوش بین بر این باور است که حوادث بد و منفى، زودگذر و ناپایدار هستند و آنها این توانایى را دارند تا در برابر اتفاقات روزمره مقاومت کنند، بنابراین شرایط را بیشتر از سایرین کنترل می‌کنند.

بنیانگذار تکنیک های نوین خوش بینی در ایران گفت: شاد بودن و حضور در اجتماع، احساس همدردی اجتماعی و حمایت جمعی را ایجاد می‌کند که البته همین امر باعث خواهد شد روند درمان برای بیمار قابل تحمل تر شود.

او ادامه داد: در موارد بسیاری مشاهده شده‌ است، افرادی که مبتلا به سرطان‌ مرگبار بوده‌اند و با استفاده از روش‌های خوش بینی توانسته‌اند خود را شاد و امیدوار کنند، سال‌های طولانی با بیماری سرطان مبارزه کرده‌اند و درواقع طول عمر بیشتری داشته اند.

این مشاور روانشناس با تاکید بر اهمیت نقش خانواده‌ها در بهبود روحیه بیماران سرطانی، افزود: خانواده‌ها باید فرد مبتلا به سرطان را تنها نگذارند، از او حمایت کنند و محیطی را برایش فراهم سازند که امیدبخش و آرامش‌بخش باشد.

او ادامه داد: بیماران سرطانی نیازی به ترحم ندارند و بهتراست با تکیه بر تکنیک های جدید خوش بینی، واقع بینانه با آنها برخورد کنیم و آنها را به مقابله پیروزمندانه با این بیماری تشویق کنیم.

ستایش تاکید کرد: بی تردید بیماران سرطانی و یا نزدیکان این افراد با آموختن تکنیک هاى خوش بینى با قدرت و امید بیشترى به ادامه درمان ها ادامه خواهند داد و همین امر باعث تسریع در بهبودی می شود.

20106

کد خبر: 658404

وب گردی

وب گردی