معاون آنگلا مرکل: بیکاری بالا بدبختی اساسی در اروپاست

معاون صدر اعظم آلمان بیکاری بالا را بدبختی اساسی در اتحادیه اروپا دانسته و بازگشت انگلیس به اتحادیه اروپا در دهه های آینده را بعید ندانست. 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، "زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور در گفتگو با روزنامه "نوین اوزنا بروکر سایتونگ"، به مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پرداخته و گفت: اتحادیه اروپا فورا به رها شدن از بار زیادی که روی دوش آن است نیاز دارد.

وی همچنین تصریح کرد که در اتحادیه اروپا بهتر است جزئیات در سطح ملی و منطقه ای تنظیم شود. همچنین اروپایی که در آن 27 کمیسر می خواهند خود را نشان دهند مفهومی ندارد و در این زمینه هم کاهش وزن خوب است.

همچنین در بودجه اتحادیه اروپا باید این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد که آیا این سیستم درست است که 40 درصد بودجه برای سیاست کشاورزی هزینه شود در حالی که برای تحقیقات، پژوهش و نوآوری پول بسیار کم تری در دسترس است.

وی بدبختی اساسی در این اتحادیه را بیکاری بالا ارزیابی کرد که از طریق ولع کورکورانه به سیاست های ریاضتی رشد کرده و گفت: این اروپا را نابود می کند.

وی تحمیل سیاستهای ریاضتی سختگیرانه تر به کشورهای فقیرتر در این اتحادیه را به شدت رد کرده و در بخش دیگری از این گفتگو همچنین تصریح کرد: در دوران بحران های جهانی انسان ها انتظار یک سیاست خارجی و امنیتی مشترک را دارند. هدف باید یک ارتش اروپایی مشترک باشد.

گابریل با نگاهی به بحث ها درباره خروج انگلیس از این اتحادیه این مسئله را بعید ندانست که انگلیس در چند دهه آینده به اتحادیه اروپا باز گردد. این یک چشم انداز خوب است که سه چهارم جوانان زیر 25 سال در همه پرسی انگلیس به باقی ماندن کشورشان در این اتحادیه رای داده اند. ما باید ارتباط خود با این افراد را حفظ کنیم. اما حالا تصمیمی در مخالفت با اتحادیه اروپا در این کشور گرفته شده که باید به سرعت انجام شود.

وی به دیوید کامرون و بوریس جانسون محافظه کار این انتقاد را وارد کرد که قبل از برگزاری همه پرسی تنها منافع قدرتی و سیاسی شخصی خود را دنبال می کردند. برای این دو نفر نه مسئله اروپا و نه انگلیس مطرح نبود.

گابریل دربخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که اتحادیه اروپا مطمئنا اگر اسکاتلند از انگلیس جدا شده و بخواهد در اتحادیه اروپا قدم بگذارد آن را خواهد پذیرفت.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 658439

وب گردی

وب گردی