حفاری ١٥ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی تکمیل شد

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران از تکمیل نهایی حفاری ١٥ حلقه چاه توسعه ای در این میدان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، منوچهر اسدی با بیان این که آخرین مرحله تکمیل حفاری ١٥ حلقه چاه میدان نفتی آزادگان جنوبی با راندن رشته تکمیلی تحقق یافت، گفت: حفاری ٤٠ حلقه چاه میدان مشترک آزادگان جنوبی بر عهده شرکت ملی حفاری ایران است.

وی پیشرفت کنونی پروژه را ٨١ درصد و با بکارگیری هشت کل حفاری سنگین اعلام کرد و افزود: متراژ حفاری ٤٠ حلقه چاه بیش از ١٥٠ هزار متر پیش بینی شده است که تاکنون ١٢٩ هزار متر حفاری شده که معادل ٨٦ درصد از مجموع حفاری چاههاست.

اسدی با بیان این که هم اکنون حفاری ٢٣ حلقه چاه به عمق نهایی رسیده است، ادامه داد: حفاری ١٦ حلقه چاه نیز در مرحله حفر حفره های مخزنی است که به تدریج درحال تکمیل است.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: عملیات حفاری آخرین حلقه چاه در اجرای این پروژه نیز بزودی با استقرار دکل آغاز می شود.

اسدی افزود: به موازات اجرای پروژه ٤٠ حلقه چاه، تعمیر و تعمیق پنج حلقه چاه دیگر نیز به ملی حفاری محول شد که تکمیل ٢ حلقه چاه به پایان رسید و سه حلقه نیز در حال اجرا قرار دارد.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران حفاری اظهارکرد: پروژه حفاری ٤٠ حلقه چاه اوائل سال ٩٣ از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به این شرکت واگذار و از مردادماه همان سال با استقرار نخستین دکل به صورت کلید در دست وارد فاز اجرایی شد.

وی اجرای موفق این پروژه را ماحصل همکاری و تعامل مدیران ارشد، طراحی و برنامه ریزی مطلوب پروژه، همیاری، همدلی و همسویی تیم اجرایی در شرکت ملی حفاری ایران و شرکت متن عنوان کرد.

607/601

کد خبر: 658444

وب گردی

وب گردی