ایران و فرانسه در زمینه کاهش آلایندگیهای حمل و نقل همکاری می کنند

معاون توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: موسسه نفت فرانسه که در زمینه نفت و گاز و همچنین موتور خودرو فعالیت می‌کند، همکاریهای خود را با ایران در زمینه کاهش آلایندگیهای ناشی از حمل و نقل آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا،فرداد دلیری، معاون توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، امروز (شنبه، ١٢ تیرماه) در جمع خبرنگاران گفت: مذاکراتی با موسسه نفت فرانسه با بیش از ١٢ هزار پژوهشگر و محقق انجام و مقرر شده است آنها آخرین دستاوردهای خود را در زمینه کاهش آلاینده‌های خودروها و بهینه سازی مصرف سوخت در ایران ارائه کنند.

وی افزود: هیچ نهادی به تنهایی نمی‌تواند مسائلی از جمله آلایندگی ناشی از حمل و نقل را برطرف کند، این امر به همکاریها و هماهنگیهای بین بخشی نیاز دارد، بخشی از مسائل مبتلا به این موضوع به صنعت خودرو مربوط می‌شود، بخشی به دانشگاهها و موسسات تحقیقاتی، بخشی به وزارت نیرو و بخشی نیز به وزارت نفت مربوط است.

دلیری با اشاره به این که موسسه نفت فرانسه پیش از این نیز با صنعت نفت ایران همکاری داشته است، تصریح کرد: این موسسه تاکنون در صنعت خودرو ورود پیدا نکرده بود که همکاری ایران با این مجموعه در زمینه خودرو نیز آغاز خواهد شد.

معاون توسعه سرمایه گذاریهای صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران عنوان کرد: این همکاریها در راستای تحقق برنامه اهداف و سیاستهای توسعه صنعت خودرو در افق ١٤٠٤ است، براساس آن برنامه، خودرو و سوخت تولیدی کشور باید تا پایان برنامه به استاندارد یورو ٦ ارتقا پیدا کند.

607/602

کد خبر: 658531

وب گردی

وب گردی