نوجوانی که بازوکای لیزری ۳۳ میلیون‌ برابر قدرتمندتر از نور خورشید ساخت/فیلم

انتشار فیلمی از ساخت یک بازوکای لیزری توسط یک نوجوان با قدرت ۲۰۰ وات آن هم از قطعات قراضه و وسایل الکترونیکی دست دوم در شبکه‌های اجتماعی حسابی جنجالی شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، در فیلمی که این نوجوان منتشر کرده اسلحه‌ای لیزری به نمایش گذاشته شده که به وسیله قطعات خریداری شده دست دوم از سایت ebay ساخته شده است.

محدوده تعیین شده برای قدرت لیزر توسط سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا یا اف‌دی‌ای 0.005 وات است. قدرت لیزر ساخته شده توسط این نوجوان ۲۰۰ وات است که 400 برابر قدرتمندتر و مرگبارتر از خطرناکترین محدوده اعمال شده برای لیزر توسط این سازمان به حساب می‌آید.

این لیزر در صورت گرفته شدن توسط چشم انسان سریعا باعث کوری می‌شود چون قدرت تخریب اشعه آن 33 میلیون برابر قویتر از خیره شدن به خورشید است. در این اسلحه دارای یک لنز اصلی متمرکز کننده است تا قدرت لیزر آن را در یک نقطه متمرکز کند. در بخشی از این فیلم تمرکز کوتاه لیزر روی باروت باعث انفجار شدید آن می‌شود.

هر چند استفاده از قدرت لیزر در اسلحه‌های جدید و فناوری نظامی امری رایج و مرسوم است اما ساخت لیزری قدرتمند توسط یک نوجوان با استفاده از قطعات دست دوم می‌تواند یک خطره امنیتی بالقوه محسوب شود.

20101

کد خبر: 658559

وب گردی

وب گردی