آیت‌الله هاشمی: فقر، سر منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فقر سر منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، گفت: در اسناد مذهبی خیلی صریح آمده است که فقر و کفر برادر یکدیگر هستند و وقتی فقری به جامعه رفت، کفر به دنبالش می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای «جمعیت خیریه کارآفرینان تارا» با ابراز خرسندی از فعالیت خودجوش انجمن‌ها و گروه‌های خیریه مردمی در جامعه، گفت: حقیقتاً افرادی که وقت خود را صرف کارهای عام‌المنفعه و کمک به افراد نیازمند می‌کنند، از روح بزرگی برخوردار هستند که این روحیه و منش، فقط در بندگان خاص خدا تجلّی می‌یابد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه همه‌ی بخش‌های جامعه در شرایط فعلی به ایثار و گذشت نیاز دارد، افزود: ایثار یک ردای مقدسی است که هر کس بر دوش خود بگیرد، خداوند او را هدایت می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خود و در تکمیل صحبت‌های یکی از حاضرین در خصوص طرح بیمه تأمین اجتماعی همگانی که در دولت سازندگی مطرح شده بود، گفت: پس از پایان جنگ و آغاز دوران سازندگی و ترمیم خرابی‌های کشور، نکته‌ی مهمی درباره تأمین اجتماعی انسان‌های نیازمند به ذهنم رسید که پس از بررسی‌های اولیه دریافتم که در کشورهای اسکاندیناوی به خوبی جواب داده است.

ایشان در ادامه با تشریح جزییات طرح بیمه تأمین اجتماعی همگانی که در حال حاضر جای خالی آن در کشور به خوبی احساس می‌شود، گفت: در این طرح، تمام نیازها و ضرورت‌های افراد از بدو تولد تا لحظه‌ی مرگ از جمله درمان، مسکن، بهداشت، شغل، حقوق و تحصیل که مهم‌ترین راه رسیدن به زندگی بهتر است، تأمین می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اینکه باید برای نیازمندان راه زندگی شرافتمندانه مهیا کنیم، اظهار داشت: افراد بیمار و دارای معلولیت جسمی و حرکتی نباید دغدغه‌‌ای، جز بیماری خود داشته باشند و باید خیالشان از بابت دیگر هزینه‌ها از جمله دارو و درمان آسوده باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ادامه با بیان اینکه فقر سر منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، گفت: در اسناد مذهبی خیلی صریح آمده است که فقر و کفر برادر یکدیگر هستند و وقتی فقری به جامعه رفت، کفر به دنبالش می‌رود.

ایشان به روایتی از امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان از صیادی پرسید، بیشتر چه حیواناتی به دام صید تو گرفتار می‌شوند؟ صیاد در پاسخ گفت: حیواناتی که بچه‌ دارند و به دنبال غذا برای بچه‌های خود هستند. این نشان می‌دهد که افراد نیازمند و فقیر بیشتر در معرض آسیب و خطر هستند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه همیشه حامی انجمن‌های خیریه هستم، گفت: به عنوان نمونه بنیاد امور بیماری‌های خاص که به پیشنهاد دخترم تأسیس شده و هم اکنون خدمات بسیار خوبی در سراسر کشور به بیماران ارائه می‌دهد و در حال ساخت بزرگترین بیمارستان سرطانی است و سایر مؤسسات خیریه و عام المنفعه را وظیفه داریم همواره مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

در آغاز این دیدار آقای احمد دولت‌خواه، شاعر معاصر، شعری که دل سروده‌ای خویش بود را تقدیم آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی کرد و خانم فاطمی دبیر جمعیت خیریه کارآفرینان تارا ضمن ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این خیریه، گفت: ما حامی دو قشر آسیب پذیر بچه‌های معلول جسمی و ذهنی و بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست و بانوان هنرمندی که از بیکاری و معضل اشتغال رنج می‌برند، هستیم.

خانم مهناز آرمین، طراح لباس اسلامی و مد و حامی جمعیت خیریه کارآفرینان تارا نیز گفت: تاکنون لباس‌های هوشمند ویژه نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی حرکتی طراحی و با اهدا لباس اسلامی ایرانی به ورزشکاران در المپیادهای ورزشی در سراسر دنیا پیام صلح و دوستی ملل را ابلاغ کردم.

201/201

کد خبر: 658561

وب گردی

وب گردی