رحمانی فضلی:  همگرایی مردمی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی

وزیر کشور گفت : در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی همگرایی در استان ها با حضور مردم و مسئولین راه افتاده است تا اهداف این سیاست تحقق یابد.

به گزارش ایسکانیوز ، رحمانی فضلی در ارتباط زنده با بخش خبری 21 شبکه یک سیما در خصوص سفر به کرمان و بررسی طرح های اقتصاد مقاومتی در استان ها افزود: دولت تصمیم گرفت برای اینکه بتواند کارها رادر استان های مختلف کشور به صورت علمی و دقیق پیگیری کند وپیش ببرد سه استان را به عنوان الگو مطرح کرد.

وی با اشاره به دادن برخی از اختیارات وزرا به مسئولان مربوط در استان ها در این طرح تصریح کرد: با مصوباتی که دست وزیر کشور را در اعمال شرایط اقتصاد مقاومتی باز می گذارد تلاش شده است کارها در این استان ها به صورت فوق العاده و با سرعت بالا پیش برود .

رحمانی فضلی تاکید کرد:در این مسیر اگر به موانعی که خللی در امر اقتصاد مقاومتی ایجاد کند بر خوریم ،در سطح ملی با وزرا و دستگاه های اجرایی مطرح وآن ها را برطرف می کنیم .

وی افزود:هر اشکالی که رفع شود به عنوان دستورالعمل کلی به تمام استان ها ابلاغ می شود .

وزیر کشور درباره اجرای این طرح آزمایشی در استان های آذربایجان شرقی ، کرمان و لرستان و اقدامات انجام شده گفت:در این سه استان که به عنوان الگو مطرح شده اند در جلسات ماهانه موضوعات مختلف که مرتبط با اقتصاد مقاومتی است بررسی می شود .

وی خاطر نشان کرد:در تهران هم هفته ای یک بار با حضور استانداران و مسئولین مربوطه هر بخش، این جلسه برگزار و نسبت به حل مشکلات اقدام می شود و یکی از مسائل مهم در این زمینه ارتباط با افرادی است که در زمینه تولید موفق بوده اند .

رحمانی فضلی گفت: تلاش می شود این افراد به سمت این سه استان روانه شوند و در این استان ها فعال شوند .

وی افزود:مقرر شده است که در سه استان یادشده با انجام تمامی مراحل لازم برای اخذ مجور جهت انجام پروژه های امکان پذیر مسیر سرمایه گذاران هموار شود .

وزیر کشور تصریح کرد: مقرر شد استانداران در هفته سه روز پاسخگوی مردم باشند .

رحمانی فضلی با اشاره به حوزه فرهنگ سازی تاکید کرد:صدا وسیما و بقیه رسانه ها ماموریت یافتند تا در این حوزه و گفتمان سازی را انجام دهند و مشارکت مردم را عینی تر سازند .

202/201

کد خبر: 658656

وب گردی

وب گردی