منطقه ٧ انتقال گاز با راهبرد صادرات، توسعه می یابد

منطقه هفت عملیات انتقال گاز با تکمیل خط ششم سراسری و بهره برداری از خط لوله نهم سراسری طی سالهای آینده با راهبرد صادرات گاز توسعه می یابد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا،مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز با بیان این که در آینده نزدیک صادرات گاز به کشورهای همسایه از سوی این منطقه آغاز می شود به این منطقه با ایجاد زیرساختهای لازم آمادگی کامل برای آغاز فرآیند صادرات را دارد.

علی صفرعلیزاده افزود: این منطقه افزون بر گازرسانی به مناطق سردسیر غرب کشور، ترانزیت گاز به مناطق شمال غرب کشور را نیز از طریق خط سوم سراسری برعهده دارد.

وی در ادامه به فعالیتهای این منطقه در حوزه تعمیرات اساسی اشاره کرد و گفت: امسال، افزون بر برنامه های تعریف شده در حوزه تعمیرات اساسی، تعمیر دو دستگاه توربین نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مدیر منطقه هفت عملیات انتقال گاز، سرویس و بازرسی دوره ای ایستگاهها، افزایش راندمان و اثربخشی ایستگاهها، آماده سازی شیرهای بین راهی برای فصل سرد سال و اجرای ٤٠٠ کیلومتر پیگرانی هوشمند از دیگر فعالیتهای این منطقه بشمار می رود.

وی در ادامه به همزمانی اجرای تعمیرات اساسی تاسیسات و خطوط لوله گاز منطقه و افزایش حجم گازرسانی به صنایع عمده اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی شرکت انتقال گاز ایران و مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران برنامه تعمیرات اساسی بدون کاهش حجم گازرسانی به نیروگاهها و صنایع عمده در جریان است.

منطقه هفت عملیات انتقال گاز یکی از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران است. این منطقه با دارا بودن سه هزار و ٨٠٠ کیلومتر خط لوله انتقال گاز و سه ایستگاه تقویت فشار گاز، استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، لرستان، همدان و بخشی از استانهای زنجان و قزوین را تحت پوشش دارد.

607/602

کد خبر: 658694

وب گردی

وب گردی