جان باختن دو نفر از مصدومان با سوختگی بالای 90 درصد در حادثه آتش سوزی خوی

رییس اورژانس کشور که به عنوان نماینده ویژه وزیر بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت برای بررسی و پیگیری امور مربوط به مصدومان حادثه آتش سوزی روستای شوریک شهرستان خوی به استان آذربایجان غربی سفر کرده بود، صبح امروز پنج نفر از مصدومان را برای بستری شدن در یکی از بیمارستانهای تهران همراهی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر امین صابری نیا دراین باره گفت: بر اثر انفجار کپسول گاز، تعدادی از منازل روستای شوریک شهرستان خوی دچار حادثه شدند که با توجه به تجمع خانواده های روستایی ، در محل حادثه، با مصدومیت و سوختگی بیش از 20 نفر از هموطنانمان روبرو بودیم.

او با اشاره به اقدامات درمانی مناسب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در زمان اولیه وقوع این حادثه، افزود: انتقال سریع مصدومان به مراکز درمانی و اقدامات مناسب درمانی باعث شده بود تا در مراحل اولیه درمانی کمترین مرگ و میر ناشی از حادثه را داشته باشیم.

رییس اورژانس کشور با بیان اینکه به دلیل شدت حادثه، بیش از 15 نفر از مصدومان، سوختگی بیش از 70 درصد داشتند، افزود: سوختگی های بالای 70، امید به بهبودی کامل را کاهش می دهد اما با توجه به شرایط مصدومان، سه نفر از آنها به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند و تعدادی از آنها نیز در شهرستان خوی تحت مراقبت های لازم قرار گرفتند.

دکتر صابری نیا گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه امروز از وضعیت مصدومان بستری شده در بیمارستان خوی بازدید می کنند و در صورتی که نیاز به اقدامات و خدمات درمانی بیشتری وجود داشته باشد به بیمارستان امام خمینی (ره) منتقل شوند.

او گفت: با توجه به وجود حضور فوق تخصص جراحی پلاستیک در بیمارستان ارومیه، خدمات درمانی اولیه به صورت مناسبی ارائه شده است و با توجه به دستورات وزیر بهداشت و معاون درمان وزارت بهداشت، به همراه یکی از فوق تخصص های سوختگی بیمارستان شهید مطهری تهران برای بررسی وضعیت مصدومان به ارومیه اعزام شدیم که تشخیص دادیم آنها باید به مراکز درمانی سوختگی دارای ICU سوختگی منتقل شوند.

دکتر صابری نیا با اشاره به ضعف ظرفیت زیرساختی وزارت بهداشت در حوزه خدمات هوایی برای خدمات رسانی به بیماران، افزود: اورژانس در زمان بحران و حوادث باید از ظرفیت های کشوری استفاده کند که نیازمند هماهنگی های لازم برای انتقال بیماران و مصدومان و تامین نیروی انسانی است.

رییس اورژانس کشور گفت: پنج نفر مصدومی که به تهران منتقل شدند در بیمارستان سوختگی شهید مطهری تهران بستری شدند تا خدمات تخصصی را دریافت کنند اما متاسفانه به دلیل شدت سوختگی، از روز گذشته تا کنون، دو نفر از مصدومان جان خود را از دست داده اند زیرا سوختگی آنها بالای 90 درصد بود.

او گفت: با توجه به شرایط مصدومان، سیر بهبودی آنها به کندی صورت می گیرد و پیامد بیماری خودش را به خوبی نشان نمی دهد اما امیدواریم با تلاش های صورت گرفته بتوانیم این عزیزان را به زندگی بر گردانیم.

دکتر صابری نیا در ادامه افزود: با هماهنگی های انجام شده، پنج نفر دیگر از مصدومان با هواپیما به اصفهان منتقل می شوند تا بتوانیم وظیفه اصلی و ذاتی وزارت بهداشت که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آحاد مردم در سراسر کشور است را تحقق بخشیم.

رییس اورژانس کشور در پایان گفت: تمام مصدومانی که به تهران منتقل شدند سوختگی های با درصد بالا و حدود 80 درصد داشتند اما در بهترین کشورهای دنیا نیز در چنین سوختگی هایی امید چندانی به بهبود کامل مصدومان نیست زیرا سد دفاعی بدن، یعنی پوست از بین می رود.

20106

کد خبر: 658750

وب گردی

وب گردی