کشتی آرای: قیمت طلا تحت تاثیر جشن های عروسی قرار نمی گیرد

رییس اتحادیه بازار طلا و جواهر گفت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاثیرات ژرفی را بر بازارهای مالی گذاشت.

محمد کشتی آرای، رییس اتحادیه بازار طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز ارزیابی خود از وضعیت بازار طلا و سکه در هفته گذشته را اینگونه بیان کرد: تقریبا هفته گذشته بازارهای مالی دنیا تحت تاثیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و همچنین تنش های سیاسی منطقه مانند انفجار بمب در فرودگاه آتاترک بود که این عوامل به شدت بازارهای مالی را تحت تاثیر خود قرار داد.

وی در ادامه بیان کرد: این امر باعث شد قیمت جهانی طلا با رشد دو درصدی در بازار همراه شود. در مجموع در طول یک هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی 26 دلار افزایش داشت و بدیهی است که قیمت آن در روز گذشته که اولین روز هفته بود به 1342 دلار رسیده است.

کشتی آرای درباره قیمت ارز طی یک هفته گذشته گفت:‌ قیمت ارز هم همانند نرخ طلا هفته گذشته با روند صعودی همراه بود، به نوعی می توان گفت قیمت آن 1/2 درصد افزایش رشد داشته قیمت ارز و باعث شده در مجموع 4/5 درصد قیمت طلا و سکه در طول هفته گذشته افزایش داشته باشد.

رییس اتحادیه بازار طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت طلا و سکه نزدیک به 5 درصد افزایش داشت، گفت: قیمت سکه در بازار روز گذشته یک میلیون و 104 هزار تومان و نیز نرخ نیم سکه هم 555 هزار تومان است.

وی با اشاره به تفاوت قیمت طلا از هفته گذشته تاکنون گفت: هفته گذشته قیمت طلا 107 هزار و 460 تومان در بازار بود اما اکنون قیمت آن به 112 هزار و 400 تومان رسیده است.

کشتی آرای بیان کرد: تا قبل از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قیمت طلا 1299 دلار بود اما هفته گذشته این نزرخ به 1316 دلار رسید و همچنین سکه تمام بهار آزادی نزدیک به 1 میلیون و 5 هزار تومان بود اما در حال حاضر که که قیمت طلا به 1 میلیون و 104هزار تومان رسید و به نوعی می توان گفت قیمت این سکه در بازار تقریبا با افزایش 54 هزار تومانی همراه بوده است.

رییس اتحادیه بازار طلا و جواهر با اشاره به روند قیمتی طلا و سکه بعد از ایام ماه رمضان اظهار کرد: اتمام ایام ماه رمضان هیچ تاثیری بر قیمت طلا در بازار نخواهد داشت، با توجه به آغاز برخی از مراسم ها زمینه افزایش تقاضا در بازار ایجاد خواهد شد اما به طور قطع تقاضا و همچنین داد و ستد در بازار دلیلی برای افزایش قیمت نخواهد بود.

وی در پایان گفت: قیمت هر گرم طلا در بازار امروز تهران 111 هزار توان است که نسبت به روز گذشته 1000 تومان کاهش داشته و همچنین نرخ سکه تمام بهار آزادی تهران 1 میلیون و 97 هزار تومان قیمت خورده است.

601/401

کد خبر: 658766

وب گردی

وب گردی