آغاز ثبت‌نام در نخستین دوره مهارت‌آموزی در صنعت داروسازی

دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی برای نخستین بار اقدام به برگزاری دوره مهارت‌آموزی در صنعت داروسازی با هدف برقراری ارتباط موثر و مستمر بین دانش آموختگان رشته داروسازی ورشته‌های وابسته به علوم دارویی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در پی برگزاری نشست هماهنگی دوره مهارت‌آموزی در صنعت داروسازی که با حضور سید مهدی رضایت رئیس واحد علوم دارویی، سپیده اربابی معاون پژوهش و فناوری واحد، سولماز غفاری دبیر علمی دوره و اعضای کمیته اجرایی برگزار شد، ثبت‌نام این دوره با رویکرد جذب دانش آموختگان دوره در صنعت و یا مهارت‌افزایی شاغلین در صنعت از امروز ۱۳ تیر به طور رسمی آغاز شد.

اربابی درباره این اهمیت این دوره گفت: با توجه به محدودیت واحدهای تئوری و عملی با گرایش داروسازی صنعتی در نظام آموزش داروسازی کشور و ضعف نسبی دانش‌آموختگان داروسازی در این حوزه از یک سوی و نبود آموزش مناسب برای سایر رشته‌های وابسته به حوزه علوم دارویی برای ارائه خدمات کارآمد به صنعت داروسازی و صنایع وابسته دیگر، این دوره تخصصی شش ماهه تعریف شد تا در پایان دوره دانش آموختگان مربوطه توان علمی و اجرایی بالاتری را برای ارائه خدمات عمومی و تخصصی به صنایع داروسازی کسب کنند.

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم دارویی افزود: از جمله سرفصل‌های ویژه و تخصصی این مهارت‌افزایی آشنایی شرکت‌کنندگان با قوانین ملی و بین‌المللی ثبت دارو، اصول GMP،GLPوGSP، روش‌های معتبرسازی فرایند‌ها، مستندسازی و تهیه CTD، Method Validation، فرمولاسیون فراورده‌های دارویی، آشنایی با نحوه انتخاب محصول و نوآوری در صنعت، اصول سنتز و کنترل مواد اولیه دارویی، مدیریت پروژه و سایر مباحث در سطوح تخصصی است که این تقویت مهارت در یک برنامه ۶ ماه مشتمل بر ۲۳۰ ساعت کلاس آموزشی و کارآموزی و کارورزی از شهریور ۹۵ ارائه می‌شود.

وی گفت: دانش آموختگان در پایان دوره به‌عنوان رابطان توانمند دانشگاه و صنعت می‌توانند در معرفی و اجرای پروژه‌های تخصصی متقابل نقش پررنگی را ایفا و آمادگی بیشتری برای تحصیلات تکمیلی رشته‌های حوزه علوم دارویی کسب کنند.

اربابی اطهار کرد: انتظار می‌رود فارغ التحصیلان و دانشجویان داروسازی که بالغ بر ۱۸۰ واحد درسی داروسازی را گذارنده‌اند و تعداد محدودی رشته‌های کار‌شناسی ارشد با سابقه فعالیت مفید به‌عنوان مخاطبین اصلی این دروه بتوانند در پایان دوره در کارخانجات داروسازی در بخشهای تولید و فرمولاسیون، تضمین کیفیت، بازاریابی و... کاستی‌های فعلی را برطرف کرده و کیفیت محصولات دارویی تولیدی کارخانجات داروسازی داخل را به نحو قابل ملاحظه‌ای بهبود بخشند.

اخبار تکمیلی برگزاری این دوره از سوی مدیر علمی برنامه دکتر سولماز غفاری استادیار فارماسیوتیکس این واحد به زودی اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطاعات بیشتر به سایتhttp://fa.iaups.ac.ir مراجعه و یا با مدیر اجرایی دوره ندا اکبری به شماره تلفن ۲۲۰۰۲۰۴۴ تماس بگیرند.

20101

کد خبر: 658832

وب گردی

وب گردی